PeterCenturion Een fraaie kermis in Oberhausen, zoals eigenlijk wel ieder jaar. Maar wat wel jaar na jaar opvalt is het steeds groter wordende preisverschil tussen de lokale ondernemers en de kermisexploitanten.
De lokale ondernemer hoeft ook geen vette zak geld neer ter tellen voor 6 dagen worst of bier te verkopen
😉
Die prijsverschillen zijn er altijd al geweest en de echte hollander (zal ik er wel geen zijn) gaat bij de plaatselijke supermarkt zijn blikje cola/bier halen en de versnaperingen bij de plaatselijke worstenkoning.
Ik ga naar de kermis, en aangezien ik al zo goed als nergens meer instap, sponsor ik graag de exploitanten die hun lekkernijen daar proberen te slijten. Ja ik zoek en ken onderhand de betere biktenten uit
😉
PeterCenturion Dan zoeken naar een plekje. Zo’n tien minuten wandelen naar het reuzenrad (en geen blauwe zone…)
Dit fenomeen is ook zoiets, ik parkeer en aangezien ik de meeste grotere Duitse kermissen al jaren bezoek zo dichtbij mogelijk, wandelen en vooral sjokken doe ik op de kermis zelf al meer dan genoeg
😆
Dat dat dan meestal een € of 5 - 7 kost, boeien!
We waren er gisteren ook en het weer was ondanks de voorspelling van een uurtje of 2 regen rond 17:00 helemaal top, 10 spatten regen gehad en voor de rest zonnig en prima kermis weer
🙂
Bedankt voor de foto’s Peter, zoals altijd weer van a tot z alles erop. (die foto tijd heb ik al gehad, geniet liever dan de hele dag de boel door de lens van de camera te zien
😉