Buurman_Jasper o.a. het circus renz materiaal welk overgenomen was door duursma en gebruikt werd voor het kerstcircus… Verder nog vrachtwagen(s) reclamemateriaal en kantzaken die verloren zijn gegaan.
Al met al een flinke strop voor de Duursma groep.
Korte vragen
Niels Die stonden er voorgaande editie ook alle 3 niet
Tot zover mislopen, maar Uden zal wel weer wat uit het buurland overhalen en de nederlandse exploitanten laten betalen
Uden weet altijd wel wat uit de hoed te toveren, al komt niet altijd alles wat vooraf beloofd werd
GhostRiderPeter Maar de reden dat ze er vorig jaar niet stonden was omdat de Airborne, Dance Mix en Toxic er toen nog niet waren. Ze kiezen dit jaar alle drie voor Tilburg, dus loopt Uden ze toch echt mis. Ik hoop voor Uden dat ze nog een unieke zaak uit het buitenland kunnen halen. Anders wordt het wel een erg standaard kermis. Net als ik dit overigens voor Tilburg hoop. Zo’n Duitse zaak geeft toch altijd wel een extra kwaliteitsimpuls aan de kermis.
Door de keuring zal je buiten de vaste gasten uit dl niet heel snel andere Duitsers in nl gaan zien
[verwijderd]
Lucvangool Maar heeft Otten eerder in Uden gestaan? (voor zover ik kan zien niet)
Volgens mij is Tilburg ook meer een Ordelman feestje dan Uden. En Reactor heb ik ook niet in Uden zien staan. Kijk dat Boobytrap Hotel voor Tilburg kiest is jammer voor Uden. Als ook Turbo Polyp naar jaren Uden opeens voor Tilburg kiest dan heb je daar ook een punt. Maar de exploitanten van de zaken die je noemt hebben niet echt een Udense geschiedenis toch?
[verwijderd] Zeker waar
M.b.t. het bij de brand in het Fryske Oosterwolde verbrande kermismateriaal en de hierboven genoemde Duursma Groep staat er een artikel in de Leeuwarder Courant: https://www.lc.nl/friesland/Spullen-Herman-Renz-verbrand-bij-brand-in-Oosterwolde-25414960.html
Robert-DiSCOVERY-spinner jammer dat je er lid van moet zijn om het artikel te lezen
Maar dit is en blijft zonde om je spullen in de vlammen op te zien gaan.
wie heeft er transport foto,s van de ceasar palace loterijkraam die uit gebracht is door faller en wie is /was de eigenaar
Loopie-Jeroen schleinitz
Loopie-Jeroen Klopt. Ze hadden ook de “Glücks König” die in 2011 in Düsseldorf is afgebrand. .
- Bijgewerkt
Als aanvulling op de brand in Oosterwolde schreef Atze dit op zijn facebook:
RUIM 30 KERMISATTRACTIES DOOR BRAND VERWOEST
_In de nacht van zaterdag 29 februari op zondag 1 maart - nu precies een week geleden - legde een grote uitslaande brand een opslagloods van 8000 vierkante meter in het Friese Oosterwolde compleet in de as. Één van de vier aldaar gevestigde bedrijven was een stalling en opslag voor kermisattracties.
Bij deze alles verwoestende brand, waarbij drie kermisondernemers zwaar gedupeerd zijn, gaan meer dan 30 kermisattracties, een tiental circuscontainers en ontelbaar veel materialen voor winterevenementen geheel verloren: meerdere gebak- en oliebollenkramen, verschillende snoepkramen, kinderattracties zoals een convoy, een drietal kindertreintjes, mini-cars, kinderzweefmolen en bootjesmolen. Ontelbare foodkramen zoals een grill, Zaanse huisjes, viskraam, buffet- & keukencontainers en een poffertjessalon. Maar ook een schietsalon, de complete façade van het voormalige Nationaal Circus Herman Renz en een Italiaanse hoeplatent zullen we nooit meer terug zien op de kermis!_
Er is dus best veel verloren gegaan.
Bootjes molen?
Daar kan ik er maar 1 van bedenken ik Nederland en dat is die nostalgische
Laten we hopen van niet, al is elk verlies triest
Het is inderdaad niet de bootjesmolen van Eeringa, maar een exemplaar van Stuy die net is overgenomen door de Fa. Bakx. Ze zouden het komende seizoen weer mee op de kermis gaan reizen. De Convoi die ook afgebrand is, is dus de Crazy Garage (Ralley Convoi) die vorig jaar onder Bakx gerestyled is. Bakx is familie van René Duursma.
Veel sterke voor de getroffen ondernemers daar.
Hoe zit het eigenlijk met de Gold Mine Tower van Ordelman… Deze was verhuurd aan een Frans park welke dit seizoen hun eigen toren had neergezet. Keert de toren van Ordelman terug op de kermissen in Nederland/Duitsland of gaat deze elders onder een andere eigenaar zijn geluk beproeven?
wat is de lijst van groningen als ik vragen mag???
Weet er iemand wat er volgende week in Oosterbeek zal staan?