Gaat de kermis in Eindhoven Strijp(Trudoplein) door? Deze zou morgen starten, maar niets meer over gehoord.
Zo ja, weet iemand dan ook wat hier aanwezig zal zijn?

Youri zag net de aankondiging dat hij doorging op Facebook vanaf morgen. Op een foto op Facebook zag ik in ieder geval de Star Cars van P. Regter voorbij komen.

Waar is de Disco Jumper XXL gebleven? Verbaast me dat deze niet op een van de grotere kermissen die nu draaien staat (Den Haag, Goes, Nijmegen…) Na Arnhem niet meer gezien, of vergis ik mij?

Hallo Kirmes freunde aus Holland.
      Wer kann mir sagen, wie lange es dauerd bis ein Fold-Up Autoskooter für den Transport fertig ist fur die reisen zur nächsten Kirmes ? ( Habe gehört, dass 3 bis 4 Stunden das Minimum ist ?) ( hängt natürlich auch davon ab, ob er komplett aufgebaut ist oder nicht ).

Das hat natürlich auch mit der Zahl von Personen zu tun, der das Geschäft abbauen. Auch extra Decoration spielt natürlich mit und auch die Untergrund wo der scooter spielt einen Rolle (höhenunterschied, schlamm usw ist auch wichtig). Drei Stunden muss man sicherlich als minimum rechnen, normalerweise.

5 dagen later

Zat me even wat af te vragen over jumpers, nadat ik op youtube wat kermissen voorbij heb zien komen waar ze staan.
        Kan het zijn dat de jumpers zoals de disco jumper en vroeger dan de jumper jumper veel minder hoog “jumpen” als dat een jumper doet zoals bijvoorbeeld de oude jumper van Boesveld (en ja ik weet dat ie hem toen gehuurd had) of de jumper van v/d Wiel, of bijvoorbeeld de franse jumper sky surf van Joly?
        Want als ik ze met elkaar vergelijk lijkt het net alsof die kleinere jumpers veel hoger komen, of is dit slechts optisch bedrog omdat de grote jumpers een grotere draaicirkel hebben?
        Alvast bedankt maar weer 🙂

• Micha heeft hierop gereageerd.

Martijn-maramsp de disco jumper en jumper jumper zijn van een heel ander model en bouwer dan alle andere die je noemt.
          Dus dat daar verschil in zit is meer dan logisch

• Niels heeft hierop gereageerd.

Micha de disco jumper en jumper jumper zijn van een heel ander model en bouwer dan alle andere die je noemt.
            Dus dat daar verschil in zit is meer dan logisch

Buiten het verschil van fabrikant, zijn de Jumper XXL en Disco Jumper een slag groter in diameter (en dus ook armlengte) dan de Jumper die o.a. V/d Wiel en Ropers hebben gehad.
            Als de grotere Jumpers een zelfde hellingshoek aanhouden dan de kleinere exemplaren, dan komen de grotere Jumpers toch hoger met hun langere armen.

6 dagen later

Hmm wellicht is het optisch bedrog dan.. Maar toch heb ik het idee dat de disco jumper bijvoorbeeld een stuk lager jumpt dan bijvoorbeeld de voodoo jumper in Duitsland of de jumper van joly in Frankrijk..
            Zou het dan ook kunnen dat de disco jumper anders staat afgesteld en dus minder hoog jumpt om bijvoorbeeld perslucht te besparen?

Martijn-maramsp de disco jumper is een ander model en bouwer.
              Dat deze dus lager is is gewoon door de bouw van de zaak.
              Het is gewoon een heel andere machine

Martijn-maramsp

na amper 5 min research op google het volgende gevonden:

Sartori - Roto Techno (Disco Jumper, Skate Jumper) maximale hoogte: 7.20 mtr.
              Fabbri -Smashing Jump 8 (Flying Jump) maximale hoogte: 6.50 mtr.
              Fabbri - Smashing Jump 12 (Voodoo Jumper) maximale hoogte 7.26 mtr.

De Voodoo jumpt dus 6 cm hoger dan de Disco Jumper en 0.76 cm hoger
              dan een Smashing Jump 8 😉

Voodoo komt zelfs nog iets hoger op 9.65 dankzij het transport en de ietwat schuine stand.

En de Skate Jumper in Tilburg op hoger werd opgebouwd zal er dan misschien in de buurt komen. 😃 Of Telt dat niet? 😛

De 1e die met een rolmaat de hoogte gaat meten omdat die het maximale wilt of de exploitant die te zuinig is op de perslucht……… die wil ik graag zien. 😆

Wat ik al zei, optisch bedrog dus 🙂 Het is op het oog dat er gewoon veel meer afstand wordt afgelegd bij het jumpen als je een fabbri jumper ziet 🙂
              Toch @GhostRiderPeter en @Alex bedankt voor de info!

• Micha heeft hierop gereageerd.

Martijn-maramsp het zou nog steeds kunnen dat er meer afstand afgelegd wordt. Dat heeft niet alleen met de max hoogte te maken maar ook met hoe laag ze komen per jump

2 maanden later

Normaal staat er een draaimolen opgebouwd in de Intratuin in Duiven tijdens de kerstshow??
                deze staat die er niet toch?

een maand later
                een maand later

Waar is de Flipper die Hinzen-Hoefnagels had naartoe gegaan?