Ja ja! We zijn weer begonnen
Vandaag (lees 23 Februari 2020) begon voor mij het nieuwe kermis seizoen.
Wellicht een beetje aan de vroege kant omdat ik volgende week geen kermis bezoek, maar daarna gaan we echt beginnen met een x aantal kermissen, maar dat is voor later.
Nu eerst naar vandaag naar het verre zuiden, naar De Sjtad van Sjtuf danwel Remunj, oftewel Roermond.
Zelf heb ik eigenlijk niets met het carnaval op, en eigenlijk ben ik dan alleen op pad, omdat er zich in boven genoemde plaats een kermis bevind. Toegegeven, in Valkenswaard staat er ook één, maar dat is toch ietsje lastiger te bereiken als je niet met de bus wil gaan, en je alleen vertrouwd op de trein en een vouwfiets.
Desalniettemin was ik vorig jaar, en dus ook dit jaar, te vinden op deze kermis die wederom op een leuke plek staat om er foto’s van te maken, namelijk op een plein met een muziektent en een kerk/cathedraal. Deze kerk, samen met wat groen, en de kermis leverden mij vorig jaar leuke plaatjes op, en dit jaar was dat zeker niet anders.
We beginnen het rondje bij de Fire Ball van Stroucken. Aanpassingen heb ik niet kunnen vinden, maar qua ritverloop is er zeker wat verbeterd. Ik heb namelijk het idee dat de ritten langer zijn geworden dan als je het vergelijkt met vorig jaar.
Vorig jaar echter kwam mijn maag in opstand tijdens het draaien van de attractie, dus ook nu heb ik hem weer overgeslagen.
Wat ik echter niet wilde overslaan, maar toch heb gedaan was de Happy Spider van Brunselaar-Lutjens, die middenop stond tegenover de kerk, met daar tussen nog de VR experience van (volgens mij) Stroucken. Waarom weet ik eigenlijk niet want de ritten waren best oké, maar ergens denk ik dat de regen toch wel een rol heeft gespeeld.
Verder was de Happy Spider zoals altijd. Een schitterende polyp om te zien, daarentegen toch met een vastgeroeste rit. Bijna altijd is die hetzelfde, en ik begin me af te vragen of er wel of niet met automatische piloot word gewerkt.
Maakt dat de rit slecht? Zeker niet, maar zoals iemand ooit tegen me zei: “We willen wel eens wat anders”.
Toch is dit een schitterende zaak om op je kermis te hebben, en helemaal met goed weer, denk ik dat een polyp, evenals een breakdance gewoon goede zaken doet.
Achter de happy spider vond ik een mini zweefmolen, met daarnaast een buggybaan. En tja. Het is een buggybaan, maar als je deze afzet tegenover The Jungle van Rampen, dan wint (in mijn ogen) the jungle met twee vingers in de neus.
Schuin tegenover de buggybaan bevond zich dan weer een trampoline, met daar tegenover een… hoe zal ik het zeggen? Minirupsbaan is het goede woord denk ik. Namelijk de Musik express van de firma Wijnants.
Mini omdat de rups niet echt heel groot is, maar daarentegen kan de molen toch behoorlijk gas geven als het moet. Verder is het lang geleden dat ik een rups ook weer eens achteruit heb zien draaien. Leuk om te zien dus!
Haaks op de rupsbaan vond ik de Shaker van Haaima. En ook daarover is mijn mening bekend. Dit is gewoon één van de beste, zo niet de beste wip van Nederland. Helemaal als Jeffrey er ook echt zin in heeft.
Ik kan me namelijk nog een vroege zomeravond herinneren vorig jaar in Wierden. Daar had Jeffrey er echt zin in. En dat kon je merken aan de klandizie. Helaas was het vandaag nog niet echt veel soeps, maar wellicht had de regen, en het feit dat het natuurlijk de eerste kermis van het seizoen was, hier een aandeel in.
En dan als laatste sluiten we deze eerste kermis van het seizoen af met een draaimolen, en nog wat foto’s vanaf de muziektent genomen.
Daarna weer de lange rit terug naar huis, en dan over twee weken gaan we echt beginnen met vier potentiële kermissen, te weten Rotterdam zuiderpark, Apeldoorn Americahal, Baarn en Sneek.
Ik zou zeggen tot dan!
27 foto’s: