Moggel!
Volgende stop is de koningskermis in Den Haag, sinds nu al een paar jaar op het Malieveld.
Ook sinds een paar jaar is dit één van de grootste kermissen van Nederland, en met afstand de grootste kermis rond koningsdag en vroeger koninginnedag.
Alleen Tilburg, Weert en Leiden voor zover ik zo even kan bedenken zijn groter. En dit jaar heeft Den Haag dan ook bijna 30 grootvermaak attracties staan!
Maar is het allemaal zo goed? Lees verder voor het antwoord 😉

Aan het begin stond er een - werkelijk - enorme wachtrij, die zich strekte tot bijna de hele breedte van het Malieveld. Ik dacht dat ik minimaal een half uur moest wachten. Uiteindelijk bleek het iets meer dan een kwartier te zijn voor ik zonder problemen door het detectiepoortje kon lopen.

Aan het begin stond gelijk dé topper van de kermis! Namelijk de Reactor van Boesveld. Blijft een mooie machine voor degenen onder ons zonder zwakke maag.

Ik besluit tegen de klok in te lopen, wat maakt dat de volgende attractie het reuzenrad van Lamberink is.

Haaks daarop staat het grote Heroes City XXL van Zuidema. Mooi en groot funhuis, dat desondanks toch vrij standaard hindenissen bevat.

Iets verderop stond de Spinning Coaster van Buwalda die helaas nooit meer in XXL vorm wordt opgebouwd.

Er tegenover bevind zich een breakdance uit de top 3 van Nederland! Namelijk de Future Dance van Maikel de Voer. Ik denk dat ik deze nu op 3, en soms op plek 2 van Nederland zet.

En oh ja… Mijn nummer 1 is overigens ook aanwezig. En die had het ook nog wat drukker als deze Future Dance.