Vervolgens passeer ik de Breakdance van de Poorter. Mijn hudige nummer 1 van Nederland.

En hij had het ook erg druk! Vechten om een gondel! Goed om te zien!

Weer iets verderop stond de Projekt 1 van Sipkema. Wellicht op één van zijn laatste kermissen onder de huidige eigenaar, tenzij die natuurlijk van Sipkema blijft. Want deze Sipkema heeft een nieuwe kmg afterburner gekocht.

Haunted hotel van Roalaix stond er als tweede, dan wel derde spookhuis.

En de Space Jam van Rooze stond er als kleine hoge zweefmolen.

Nog weer iets verder stond de Viva Las vegas van Arjaans, het grootste glazen doolhof van Nederland.

En de Snowjet van v/d Veen stond weer iets verder. Mooie matterhorn om te zien, maar alleen het laatste deel van de rit is echt goed.

Dan nog de mega slide van Vonck

En als laatste de Booster Maxx van de Voer.
Wellicht viel het de lezer ook op dat ik op een gegeven moment vrij snel door de attracties heen ging. En dat heeft simpelweg de reden dat er niet zoveel te vertellen viel.
Neem nou bijvoorbeeld de Haunted Hotel, de Viva las Vegas, de Cake walk, en dat soort zaken. Die zijn gewoon altijd hetzelfde, tenzij een spookhuis een keer een live acteur heeft staan.
Verder is het probleem simpelweg dat er wel veel staat, maar dat het nooit ergens bovenuit springt. De echte toppers staan in Rotterdam namelijk.
Dat maakt deze kermis niet per se slecht, maar het is hetzelfde probleem als wat Uden eigenlijk ook elk jaar heeft.
Want daar staan alle Nederlandse toppers in Tilburg, en heeft Uden dan nog het geluk dat het wat zaken uit Duitsland erbij kan zetten, die het alsnog een top kermis maken.
Maar nee. Deze kermis in Den Haag was groot, en goed. Maar echt bij lange na niet top. En dat komt doordat de toppers voor andere kermissen gekozen hadden.
Desondanks goed om te zien dat deze kermis elk jaar nog altijd zo groot is, en dat ie zo lang blijft staan.
Voor nu, een weekje wachten, en dan door naar het noorden van Duitsland, naar Hamburg, voor de fruhlingsdom aldaar!