Het heeft wat langer geduurd dan gedacht door allerlei omstandigheden, waaronder het bouwen van een nieuwe tafel waarop de kermis komt, maar onlangs heb ik de attractie kunnen afronden. Hieronder een kort verslagje van de laatste puntjes op de i.
Er moest nog een kassa komen. De onderdelen heb ik uitgesneden uit styreen en daarna heb ik de deco’s erop geplakt. Vervolgens heb ik de delen aan elkaar geplakt en ik heb de kassa een simpel interieurtje gegeven (plankje voor de kassa, een stoeltje en een poppetje) en met sheets de ramen gemaakt. Het gaatje voor de kassa heb ik uitgedrukt met een perforator. Ook heb ik de witte delen paars geverfd.

Hier heeft de kassa net een eerste schilderbeurt gehad, dus je ziet dat het nog niet volledig gedekt is.
Er moest ook nog een omheining komen. Ik heb gekozen voor de dranghekken van Artitec. Deze zijn vrij betaalbaar en goed gedetailleerd. Ik wilde ze uiteraard wel in de kleuren van de attractie spuiten.
De dranghekken heb ik eerst goed schoongemaakt met een beetje wasbenzine en daarna laten drogen. Daarna heb ik ze in de primer gezet en vervolgens heb ik ze in meerdere lagen de juiste kleur gegeven. Na het losknippen van de hekjes, heb ik de pootjes en de ronde gaatjes waar de pinnetjes van het andere hekje in moet, goed gebogen.

Volledig opgebouwd ziet de attractie er zo uit:

Zoals je kunt zien, kun je de hekjes in elkaar haken, zoals in het echt ook gebeurt. Ze zijn niet aan elkaar gelijmd. Ik heb geen vaste opstelling op mijn plein, (er staat ook niet altijd een kermis), dus de hekjes moeten uit elkaar te halen zijn.
En daarmee komt er een einde aan dit verslag. Ik vond het een leuk bouwpakketje om te bouwen. Het is relatief simpel te bouwen, het heeft veel details en je kunt er genoeg eigen creativiteit in stoppen om het model helemaal naar je zin te maken.
Op naar het volgende project!