GhostRiderPeter omdat het een nieuwe zaak voor Nederland is. Dan zijn een aantal kermissen “logisch” te noemen. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen natuurlijk.

En mbt de prijzen, kan dat best eens een tikje verhoogd worden. Maar de andere kant van de medaille, je krijgt nu ook gemiddeld 1.5minuut in een breakdance… verhoudingstechnisch gezien komt dat redelijk overeen

Joshua1986 Maar dat hoef ik je niet uit te leggen natuurlijk

Snap 😉

Joshua1986 je krijgt nu ook gemiddeld 1.5minuut in een breakdance… verhoudingstechnisch gezien komt dat redelijk overeen

Dat dus, wie houdt wie nu wie voor de gek 🤷🏻‍♂️
    Zal de eeuwige discussie blijven want Best wenst voor de buitenwereld “de Goedkoopste kermis” van brabant te zijn ondanks dat het voor de exploitant een hele dure en vooral slopende kermis is😉
    Om over wisselgeld met de rare 1,60 / 1,80 etc. bedragen niet te beginnen🙃
    Toch schrijven ze in onder die condities dus ach😉

GhostRiderPeter Klopt, iedereen heeft de keuze om wel of niet in te schrijven maar Best moet wel opletten dat ze straks niet dezelfde streken krijgen als in Tilburg. Duur (is het nu al) en veeleisend waardoor er ook genoeg exploitanten juist niet inschrijven. Te groot, te veel, te veeleisend ……. hopelijk zorgen ze ervoor dat iedereen te vreden blijft.

GhostRiderPeter €2 voor een rit van 1.5minuut of €3.50 voor een rit van 3a4 minuten. Dan betaal ik liever iets meer voor een normale rit, maar de volksmond wil “goedkoop” horen en wat ze er voor terug krijgen nemen ze voor lief.

1.60 en 1.80 is gewoon kut. Weet nog dat we in rooi (sint oedenrode) draaide voor €1.25 met de wip. Bah bah

• Alex heeft hierop gereageerd.

GhostRiderPeter Om over wisselgeld met de rare 1,60 / 1,80 etc. bedragen niet te beginnen🙃

Joshua1986 1.60 en 1.80 is gewoon kut. Weet nog dat we in rooi (sint oedenrode) draaide voor €1.25 met de wip. Bah bah

GhostRiderPeter Toch schrijven ze in onder die condities dus ach😉

Diegene die er jaarlijks staan of willen staan weten misschien wel meer. 🤑 Dat wisselgeld heeft misschien wel z’n redenen……… weten wij veel. 🤔🤷🏼‍♂️

En sommige mensen maar denken dat werken op de kermis voor laaggeschoolden is, je moet wel kunnen rekenen. 🧐💪🏼

5 maanden later

jammer dat ik nergens attractielijst volgens straten kan lezen.

• Eric heeft hierop gereageerd.

Koen heb je de lijst van Tilburg gezien dit jaar ? Welke Nederlandse topper mis je daar op ?

Koen waarom vindt iedereen Tilburg duur? Heb je Leiden gezien? Antwerpen, Brussel? En de oude kermis op de Dam? Tilburg is inderdaad duur, maar bij ons staan er alsnog rijen dik voor een attractie die 15,- vraagt in de avond (Airborne). En alle toppers staan hier in Tilburg, dus hoe jij erbij komt dat exploitanten juist niet inschrijven, snap ik niet. Voor de meeste exploitanten is de Tilburgse kermis financieel een van de meest aantrekkelijkste kermissen van het jaar.

Joey013

Dat laatste vraag ik mij wel af of dat nog wel het geval is. Er klopt namelijk iets niet in deze redenering. Het gemiddeld pachtgeld per attractie is namelijk in Tilburg toch wel een flink stuk lager dan in andere steden (met name als je vergelijkt met de grote kermissen in het noorden van het land - voor zover er uiteraard informatie beschikbaar is). En dat zou dan betekenen dat Tilburg dus niet één van de meest aantrekkelijke kermissen van het jaar is, financieel gezien…

PeterCenturion Naast de pacht zijn er nog meer kosten zoals de transportkosten, personeelskosten en stroom. Ook dit moet mee berekend worden.

PeterCenturion het pacht systeem is heel anders dan andere kermissen. Geld is niet meer de doorslaggevende factor. En jou home town kermis is een echte pacht kermis de hoogste heeft daar gewoon plek. En van dat systeem zijn ze in Tilburg Al wat jaren geleden af gestapt

adela jammer dat ik nergens attractielijst volgens straten kan lezen.

Bovenstaande post is gerapporteerd!
                    5 maanden na de laatste post met een irrelevante reactie komen is niet gewenst!
                    Niet iedere kermis maakt de plattegrond bekend of doet dat pas vlak voor de kermis begint.
                    Bij deze wederom het verzoek om goed over je posts na te denken voor je ze plaatst!
                    Dat is je al meerdere keren verzocht na klachten of reacties van andere leden.

Peter

Wat je hier schrijft, klopt echt niet. Er is geen verschil wat de verpachting aangaat. Beide kermissen hebben gesloten verpachtingen, waarbij gewoon wordt gekeken naar wie hoeveel biedt voor een plek en waar vervolgens de organisator een keuze uit het aanbod van zaken maakt. En dan krijgt echt de hoogste bieder van een bepaalde zaak de plek…

PeterCenturion in Tilburg werkt dat zeker niet op die manier. Je moet daar een motivatie schrijven waarom jou zaak een meerwaarde is voor de Tilburgse kermis. Als de gemeente geïnteresseerd is word je uitgenodigd voor een mondelinge toelichting. Daarna komt er een voorstel vanuit de gemeente met een plek en wat zij vinden wat die plek waard is.

PeterCenturion Wat je hier schrijft, klopt echt niet. Er is geen verschil wat de verpachting aangaat. Beide kermissen hebben gesloten verpachtingen, waarbij gewoon wordt gekeken naar wie hoeveel biedt voor een plek en waar vervolgens de organisator een keuze uit het aanbod van zaken maakt. En dan krijgt echt de hoogste bieder van een bepaalde zaak de plek…

Peter PeterCenturion in Tilburg werkt dat zeker niet op die manier. Je moet daar een motivatie schrijven waarom jou zaak een meerwaarde is voor de Tilburgse kermis. Als de gemeente geïnteresseerd is word je uitgenodigd voor een mondelinge toelichting. Daarna komt er een voorstel vanuit de gemeente met een plek en wat zij vinden wat die plek waard is.

Peter vs Peter, spannend!
                        Maar ik denk dat ik geneigd ben Peter te geloven!

Oh sorry! Welke Peter? De Peter die gelijk heeft natuurlijk! Duhuuu!!!!

23 dagen later

Kunnen we dit jaar weer de kermiskrant aanvragen?