Rotor was niet te vinden in Düsseldorf, maar stond toen in Hamburg. Nu was die echter wel present hier in Bremen!
En ook hier weer het zeer lieflijke en kleurrijke Bruno’s Freche Farm voor de allerkleinsten!
Bayern Tower stond er als hoge zweeftoren.
En nog even de Happy Sailor in alle glorie.
Een paar jaar geleden gaf deze Happy Traveler nog betere ritten weg als de nummer 2 breakdance van Dreher. Maar nu zijn het alleen nog de dakjes op de gondels die deze breakdance onderscheid van zijn concurrent.
Niet dat de ritten slecht zijn. Maar toch haalt het, het niet bij de ritten tegenwoordig weer bij de nummer 2 van Dreher.
Derde en laatste autoscooter was deze Stardust.
Octopussy dan weer van Markmann! Ik ben weer eens ingestapt, en kreeg - zoals gebruikelijk, maar slechts 3 en een halve minuut - weer waar voor mijn geld!
Fantastische polyp deze! Ik heb nooit anders gezegd, en als het zo blijft, ga ik ook niets anders zeggen vermoed ik zo.
En zo zijn we weer terug bij het begin, bij de mr Gravity, welke nog steeds stil leek te staan.
De grote freimarkt is verplichte kost bij mij elk jaar eigenlijk, en dat zou vooralsnog wel zo blijven.
Bocholt, wat een grote binnenstad kermis is, viel dit jaar tegelijkertijd, maar toch heb ik besloten om naar Bremen te gaan, en Bocholt te laten voor wat het was.
Ik denk dat het ook wel een beetje te maken heeft met wat sentiment, want in 2010 was dit de eerste Duitse kermis, die ik zelfstandig bezocht, met toen nog onder andere de Olympia Looping, waar je voor slechts €7 een ritje in kon maken. Maar vooral vanwege de legendarische Die Krake, toen nog onder Christian Uhse, met ritten die zelfs soms beter zijn als de ritten van Dreßen tegenwoordig. Dat was echt de beste polyp die er heeft bestaan, hoewel Dreßen er echt wel in de buurt van komt soms. Maar nee, ik kan me nog herinneren dat het donker was, en Christian de lampen wat gedimt leek te hebben, en dat die keer op keer een fantastische show wist neer te zetten, waardoor die ritten in Die Krake voor mij nog altijd de beste ritten in een polyp ooit zijn.
Tegenwoordig staat er in Bremen nog altijd een erg goede kermis, maar is het toch al een paar jaar, minder als eerst.
Toch blijf ik er, vanzelfsprekend, terugkeren!
Dus, wat dat betreft, tot volgend jaar!
Voor nu, zoals altijd:
Tot zover, tot snel!