Een fraai rad (van Cornelius) vind ik dit toch wel. En dat heeft er vooral mee te maken, met hoe de palen (ik weet even geen beter woord) van de middenbouw eruit zien, waar het rad als het ware in hangt. Ook de gondels vind ik geslaagd.
Der kleine Über breaker! namelijk de kleine breakdance van Dreher-Vespermann. De eerste nummer 1 breakdance ooit gebouwd bij Huss, dus de oudste die er is. Maar het is nog altijd de allerbeste nummer 1 breakdance die reist.
Net als vorig jaar, moest ik ook hier bij de X-Flight, een tegenlichtfoto maken om hem erop te krijgen. Zelf vind ik deze tegenlichtfoto net wat beter als de andere, maar de zon zelf komt hier wel veel te duidelijk naar voren.
Dus… Even een andere poging, welke nog beter gelukt is. Bovenstaande foto vind ik één van de mooiste foto’s van vandaag, zo niet de mooiste.
Alpen Coaster van Vorlop! Een model Wildcat van Schwarzkopf! Mooie en goed uitgedoste achtbaan vind ik dit.
Ik heb alleen het idee dat er nog meer toeters en bellen bij geplaatst zouden kunnen worden, maar toch. Ook dit is al impossant.
Achter de bomen dan, stond Mike’s Pitstop als funhuis. Ook hier vind ik hem toch net wat teveel lijken op de Apres Ski Party van Meijer. En die vond ik tegenvallen, dus sla ik deze Mike’s Pitstop toch over.
En dan als laatste het vliegende tapijt in tropische sferen, de Pool Party.
Ik blijf dit mooie molens vinden. Maar toch denk ik dan altijd weer terug aan de tijd dat de (veel) grotere Huss Rainbows nog op verscheidene kermissen stonden.
Maar goed, dit was de Gallimarkt in Leer! Zo vlak na opening, was het goed te doen qua drukte, en draaiden verschillende attracties toch al regelmatig hun rondjes.
Later op de dag wordt het vermoedelijk koppenlopen, en dus besloot ik om er vroeg bij te zijn, om de drukte te omzeilen.
Volgend jaar doe ik het hoogstwaarschijnlijk weer op dezelfde manier, want dit bevalt goed.
Een kermis waar je ú tegen kan zeggen! Fantastisch hoe de organistatie hier elk jaar een grote, en goede kermis weet neer te zetten.
En natuurlijk dat die in de binnenstad staat, helpt ook enorm mee. Want dat vind ik toch wel het mooiste hoor. Een grote binnenstad kermis.
Helaas worden die steeds zeldzamer, helemaal de kermissen van formaat, dus ik geniet er nog maar even extra van.
Nu door met de Intercity naar Bremen, voor de kleine en de grote freimarkt aldaar!