Ralph2003 Dat is dan toch redelijk aan de prijs die €4 voor een klein Reuzenrad. Oke, een mooi exemplaar, dat wel, maar in verhouding met het ander vermaak wel prijzig.
Nico Zaterdag 7 oktober startte de 8-daagse kermis. Met een zonovergoten en bonte optocht door Echt begeleid door de plaatselijke harmonie, Schotse pipers, drumband Pergamijn, acrogym Gympo!nt (met optredens), voetbalteam (F-jes), 3 kermis-mascottes, vlaaien voor alle bewoners van zorgcentrum De Egthe, een oldtimer brandweerauto, de schutterij met hun kanon en de burgemeester met enkele wethouders. Uiteindelijk werd rond 14:00 uur de kermis officieel open geschoten met een drietal kanonschoten door BOVAK-voorzitter Atze J. Lubach, kermiswethouder Kim Leurs en burgemeester Jos Hessels. Aansluitend was er gratis bier voor iedereen.
Nico Zondag 8 oktober stond in het teken van alweer de 28e kerkmis. Nadat de kermis was ingezegend vanuit het Reuzenrad door Bernhard van Welzenes van het kermis-, schippers- en circuspastoraat was er een mini-koffieconcert door de Jeugdharmonie bij de Poffertjessalon. Iedereen die aanwezig was kreeg gratis een kop koffie met een oliebol.
LimBrabo-Wim Mooi om te zien dat Jan Hoefnagels ook nog altijd actief meeloopt met de opening optocht.
BartvL Prachtige uitgebreide reportage Nico, dank voor het plaatsen! En tot snel weer op de Echter Kermis dit nakermis-weekend 😄
Svenjj Met alle respect, maar is de prijs van het rad(je) echt 3 euro en dus zoveel hoger dan de andere attracties? Dat gaat natuurlijk niemand betalen voor dit formaat. Je ziet het ook op de foto’s. Ik snap de keuze ook echt totaal niet.. Er zal toch wel één booster achtige hebben ingeschreven? Die had daar prima kunnen staan..
Nico Svenjj 4 euro, de Fire Ball €3.50 en de rest €2.50. Helaas valt Echt dit jaar deels samen met o.a. Nijmegen, Sittard, Rotterdam, Breda, Bergen op Zoom dus dan wordt de spoeling al dun. Er zou eigenlijk een achtbaan komen maar dat is helaas niet doorgegaan waardoor er vervangers moesten worden gezocht laat in het kermisseizoen. Dat zijn dus het Reuzenrad The Star en de Copacabana geworden.
Svenjj Nico dat verklaart de keuze inderdaad alweer een stuk beter. Maar 4 euro hey. Gaan er uberhaupt mensen in? Serieuze vraag..
Roderic1986 Nico Daar had Westervoort net zo goed last van en toch stond daar gewoon een booster. Blijkbaar zijn de verdiensten in Echt niet meer wat ze jaren terug waren…
LimBrabo-Wim Svenjj 4 euro voor een reuzenrad(je) is toch een redelijk normale prijs?? Ik denk dat admin. @Eric als reuzenrad bl dat toch ook wel kan beamen, Alhoewel “zijn” rad groter is. Tuurlijk heeft de ritprijs bepaling ook te maken met het hele lokale kostenplaatje van standgeld ed.
Svenjj LimBrabo-Wim Zeker weten, maar in Echt is het motto ‘de goedkoopste kermis van Limburg’. Als je dan kunt kiezen voor een ritje in de Break Dance voor 2,50 of een relatief klein reuzenrad voor bijna 2 keer die prijs.. Maar goed, de foto hierboven doet het tegendeel bewijzen, dus dat is mooi!
Maurice Svenjj Maar goed, de foto hierboven doet het tegendeel bewijzen, dus dat is mooi! Ook niet helemaal hoor, dat is een “nep rij”, zoals die wel vaker gecreëerd wordt bij voornamelijk reuzenraden. Kijk maar naar de lege gondels 😉 Vier euro voor een klein rad op een kermis als Echt vind ik ook belachelijk trouwens, net als de Fireball totáál uit verhouding met de rest en sluit niet aan bij het betaalbare imago van deze kermis. Plank misgeslagen door de organisatie om dit goed te keuren, maar er zijn wel méér kermissen die beweren goedkoop te zijn en dan met allerlei onverklaarbare uitzonderingen komen voor bepaalde attracties…
LimBrabo-Wim Maurice ik weet niet zo goed wat ik moet met de redenering “met rij, die wordt wel vaker gecreëerd bij reuzenraden” 🤔🤔 snap best dat er wel eens een rij staat bij het reuzenrad, maar als het dan weer lossen en laden is……
Maurice LimBrabo-Wim ik weet niet zo goed wat ik moet met de redenering “rij, die wordt wel vaker gecreëerd bij reuzenraden” 🤔🤔 Is eigenlijk heel simpel, niet alle gondels gebruiken, maar slechts een fractie, waardoor het lijkt alsof het druk is, maar er slechts een handjevol mensen in de attractie zit.
DirkJeroen Het reuzenrad heeft wel de publieksprijs gewonnen, las ik op Facebook! Het reuzenrad verziet dus wel in een behoefte. Ook bij niet voldraaien kan een rad veel mensen verwerken. Het lijkt mij wel een goede zaak voor deze kermis!
Deca-Dj-Arnaud Roderic1986 die viel alleen samen met Nijmegen, niet met Breda, Sittard en Rotterdam. Ik krijg steeds vaker het idee dat niks meer voldoet aan de eisen van sommige mensen hier. Zo las ik dat oa Tilburug en Weert geen goede lijst zouden hebben gehad… Voor Echt staat er gewoon weer een nette kermis met elke dag activiteiten zodat de hele echter samenleving betrokken wordt.
Nico Roderic1986 had Westervoort ook zoveel concurrentie? Moest er ook laat in het seizoen nog naar vervangers worden gezocht omdat een attractie niet kon komen? Zo eenvoudig is het allemaal niet helaas, effe een Booster uit de mouw toveren zeker niet zo laat in het seizoen.
DirkJeroen Roderic1986 Westervoort duurt maar 1 weekend! Booster staat nu elders, ik denk Zuid Laren open. 2 korte kermissen kunnen beter zijn dan 1 lange kermis!
Toine Roderic1986 Eigenlijk denk ik ook dat deze kermis helemaal niet zo bijzonder is en zeker niet voor mensen buiten Limburg. Voor mij is het gewoon een doorsnee kermis zoals we die zo veel zien in dorpen van dezelfde grootte als Echt, en ze hebben daar zeker niks te klagen qua aanbod.