Moggel!
Voor de volgende kermis heb ik een maand of twee terug voor slechts 80 euro een kamer kunnen boeken (inclusief ontbijt) in Trier dat op slechts drie kwartier met de trein van Luxemburg verwijderd ligt.
Daarna is het nog een klein kwartiertje met de tram, voor je uitstapt bij één van de leukste kermissen die er zijn, namelijk de Schueberfouer in Limpertsberg.. Of ja, eigenlijk gewoon Luxemburg natuurlijk.
Waarom zeg ik de leukste en niet de beste? Want vorig jaar heb is wel degelijk gezegd dat dit één van de beste kermissen is die ik ken.
Nou, dit jaar vond ik de kermis namelijk ietsje minder als vorig jaar, maar het is nog altijd een steengoede kermis, met attracties uit alle windstreken, namelijk te weten uit Luxemburg zelf, uit Frankrijk, uit Duitsland, uit België en zelfs uit Nederland.
Dit komt natuurlijk doordat Luxemburg zelf geen genoeg reizende exploitanten heeft om zo’n goede kermis neer te zetten.
Vorig jaar was Frankrijk flink vertegenwoordigd op deze kermis, wat de kermis bij mij beter maakte dan dit jaar, waar Duitsland de boventoon voert. Maar ja, veel attracties heb ik dus al meerdere keren gezien, omdat ik nu natuurlijk het Deutschlandticket heb.
Maar goed, dit blijft een must-do als kermisfan! Dus als je er nog niet bent geweest, en je bent in de gelegenheid? Maak dan de laatste week van Augustus en de eerste week van September een keer tijd in je agenda, en reis er naar toe, want het is het echt waard!
Vorig jaar stapte ik op exact dezelfde halte uit de tram, recht voor de kermis. Echter was het toen donker en lekker koel. Vandaag was het 30 graden en midden overdag.
Ik hou echt niet van hitte, maar ook deze hitte was compleet anders als bij ons in Nederland. Veel beter uit te houden.
Als eerste kwam ik dit kinder funhuis tegen. Leuk vrolijk exemplaar.
En daarna een echte topper! De Bayern Kurve, waar ik weer eens een ritje in heb gemaakt. Het blijft echt altijd genieten in deze klassieke snelheidsmolens!
Misschien wel het mooiste reuzenrad dat er is. Het Bellevue van Bruch!
Maxi Twister Jump was de eerste Franse inbreng! Goede jumper dit altijd!
Deze meneer leek eventjes de 100 euro te winnen. Maar ook hij faalde, net als iedereen bijna overigens.