Moggel!
Kermis nummer 60 alweer dit jaar, en niet zomaar 1, hoewel ik het niet gepland heb, en het gewoon zo uitgekomen is.
Namelijk in één van de mooiste binnensteden van Nederland was er ook dit jaar weer kermis, namelijk in het pitoresque Alkmaar!
Dit is voor mij echt een topper in Nederland, en dat is vooral vanwege de combinatie van een binnenstad, en de locatie aan het water. Vooral de strook aan het water is erg mooi om te zien vind ik.

Toen ik vanaf het station richting de kermis liep, zag ik de Airborne al boven de huizen uitkomen, maar heel eerlijk leek het even een soort van TV-Antenne te zijn, maar later bleek het toch deze machtige attractie van KMG uit Neede.

Vervolgens sla ik rechtsaf het centrum in, en kom ik op een soort tussenpleintje deze Time Machine van Buwalda tegen.

Ik heb een artikel gelezen in een krant van DPG over de kermis in Oss, waar een vrouw beweert dat de Super Mouse van de Voer een stuk minder lawaai maakt als deze Time Machine. Of dat waar is weet ik niet.

Maar het blijft natuurlijk een prachtige wilde muis, met een uniek element.

Vervolgens naast de kerk stond de autoscooter.

Met daar schuin tegenover de Mega Slide.

Veel zaken waren nog niet open, terwijl ik er tegen 12 uur was, en er op internet stond dat de kermis al zou openen om 11 uur.

Maar deze Air Race Bungee had het plastic nog om de bal zitten, en was dus nog niet geopend.