Hallo!
En zo is het alweer middag geworden, en gaan we verder met de zomerkermis in Emmen.
In de gelijknamige gemeente ligt het tweelingdorp Nieuw-Amsterdam waar mijn opa en oma nog altijd wonen, en waar ik als kind en heden ten dage, zo veel kwam/kom, dat ik altijd nog kan zeggen dat Nieuw-Amsterdam voor mij mijn tweede thuis aanvoelt, en dus de gemeente Emmen als mijn tweede thuisgemeente aanvoelt. Daardoor kun je dus eigenlijk ook spreken van een soort thuiskermis hier in Emmen, ondanks dat ik er niet elk jaar kom.
De laatste keer dat ik hier was, was tijdens de hittegolf in 2019, toen de kermis nog deels voor de grote weg begon.

Heden ten dage staat er hierboven op het plein van de Hoofdstraat nog een sprinkussen, maar moet je daarna het lege Marktplein over lopen.

Daarna steek je de drukke Hondsrugweg over, alvorens je op de parkeerplaats van het Vreding aankomt, waar de hele kermis staat. Het lijkt een vrij klein plein, maar het plein is doormiddel van een smalle doorgang verbonden met de parkeerplaats van het gebouw van de Christen Unie, dus al met al kun je hier in Emmen spreken van een middelgrote kermis.

Het plein is opgedeeld in eigenlijk twee delen. Een deel met attracties, en een deel met kramen en kinderattracties. Hier op de kop van het plein beginnen de attracties met deze Bomber van Regter. En waar ik in het verleden nog wel eens negatief over deze laagste booster van Nederland was, ben ik dat sinds een paar kermissen niet meer. Tegenwoordig geeft die toch wel goede ritten weg, hoor!

Swinging Coaster, tegenwoordig van Velthuis. Unieke Big Apple achtbaan met draaiende gondels.

Bovendien in een zeer vrolijk kleurenschema geverfd! Ik hou er van!

Hier en daar zou ik nog een klein beetje decoratie toevoegen, maar toch. Het is en blijft een mooie, unieke achtbaan.

Snow Party van Cameron stond er als Fun huis.

Deze is in 2016/2017 vanuit Ierland naar Nederland gekomen, en door Cameron volledig gerestyled.

Wat heeft geresulteert in een leuk en vrolijk thema!

Deca deca deca dance! Niet de Belgische versie van Bufkens, maar vandaag had deze nederlandse versie van Vale wel een soortgelijke show. Best leuk gedaan!

De ritten zagen er, ondanks de regen, goed uit!

Festival wheel Freddy Guikema en Herman Riddering stond er als - klein en bescheiden, maar mooi - Reuzenrad.

En vervolgens hield het op met zachtjes regenen, en begon het even echt te hozen en te spoken, wat resulteerde in dat de kermis bezoekers, wat afdakjes opzochten, zo ook ondergetekende die even onder de kap van de Rock star rupsbaan van Arjaans en Eckelboom. Vroeger was dit de Chamonix, maar hij is gerestyled naar Rock-star, wat hem goed heeft gedaan in mijn ogen.