Mogge!
Volgende halte is dus de Sommersend in Münster.
Vorig jaar ben ik dacht ik hier ook geweest, of het was op de herbstsend, ik weet het niet helemaal zeker. Maar dat smaakte in ieder geval naar meer, vooral vanwege de locatie. Want eigenlijk waren de attracties een beetje standaard.
Deze editie was dat deels ook zo, maar toch stonden er ook echte toppers zoals bijvoorbeeld de Airborne.
Verder kwam ik volgens mij aan tijdens wat ze op de Tilburgse kermis, het blauwe uur noemen, of op andere kermissen, het prikkelarme uur, want de attrakties draaiden niet zo snel als dat ik ze wel eens heb zien doen, en ook was de muziek niet overal op het volume dat je normaal hebt op een kermis.
Maar goed, het was echt bijna klokslag openingstijd, en hier hoefde ik gelukkig geen twee uur te wachten, zoals in Dormagen tot de kermis open ging. Want ook hier stond er op internet dat de kermis om 11 uur zou openen, wat in dit geval ook echt zo was. Ook wel eens fijn.
Verder bevind zich deze kermis op het Schlossplatz wat ook letterlijk een Schlossplatz is, want ongeveer halverwege het terrein heb je een mooie doorkijk naar een kasteel. Helaas heb ik geen foto van dit kasteel, dus zal men me op mijn woord moeten geloven. Maar het maakt het wel tot een prachtige locatie. Ook het tweede deel, wat zich tussen en onder de bomen bevind.
Als eerste dus de Airborne van Ordelman. Eigenlijk de enige attractie die ik pas later heb zien draaien. En toen ik er voorbij liep was ook de kassa nog gesloten.
Highway no1 van Schneider stond er als eerste autoscooter. Best een mooi exemplaar vind ik.
De Airborne die wacht om zijn eerste passagiers te mogen verwelkomen deze dag.
Toch was er al redelijk veel volk op de been. En dat valt me op eigenlijk elke Duitse kermis die ik dit jaar heb bezocht al op. De kermis schijnt echt te leven bij onze oosterburen, en ik heb het idee zelfs een tandje meer als hier in Nederland, ondanks dat dat natuurlijk appels met peren vergelijken is.
Ik hou van Flamingo’s!
Take Off. Eerst dacht ik dat die van Ruppert was, maar bij nadere inspectie bleek het toch die van Langenscheid. Vraag me niet waarom ik ze verwarde, want die van Ruppert ziet er toch echt wel anders uit. Maar toch heb ik ze per ongeluk door elkaar gehaald.
Draaiend heb ik hem niet gezien echter, want ondanks dat er best veel publiek op de been was, had deze Take Off het nog niet erg druk.
Één van de drie (!) mini Wellenfliegers die deze kermis rijk was. Met hier als eerste het exemplaar van Altrogge.
En ik heb even de database van polypweb gebruikt om de eigenaars van deze molentjes te vinden, en ik dacht altijd dat het laatste exemplaar wat ik tegen kwam op de sommersend, de mooiste was in mijn ogen.
Maar ik moet zeggen, dat die plek wellicht gedeeld wordt door een exemplaar dat ik ooit nog hoop tegen te komen.
Dus als iemand me kan zeggen waar de Happy Clown van Noack voornamelijk reist, dat zou ik zeer waarderen. Want wat een mooie molen is dat zeg! Die zou ik graag eens in het echt tegen willen komen!
In ieder geval vond ik van de drie exemplaren op deze kermis, dit het minst mooie exemplaar, maar dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke mening.
Een voor mij onbekend reuzenrad. Ik heb de database geraadpleegd, en ik kom er niet uit. Hij lijkt nog het meest op het Riesenrad van Wingender, maar die is helemaal wit.
Wat betreft het patroon op de armen, komt het ook overeen met de Around the World van Cornelius, maar het rad op de foto is volgens mij echt van Lamberink, dus die Around the World gebouwd door Mondial valt zeker af.
Op de White Star van Göbel lijkt die ook, maar alle drie zijn het het toch niet.
Als ik moet gokken is dit alsnog het Riesenrad van Wingender, maar dan een gerestylde versie. Dus ik hoor graag of dit waar is, en zo niet, van wie dit, toch wel fraaie, rad dan wel is.
Ook kon je hier naar poppenkast kijken! Super leuke toevoeging voor de allerkleinsten.