Ruben-kermisfun Terwijl in Nederland de kermis van Uden en Tilburg bijna van start gaan of al reeds zijn begonnen, hebben we in ons dorpje ook kermis in het zelfde weekend dat Uden eindigt en Tilburg begint. Het eerste transport staat al van woensdag te wachten. Opmerkelijk: de draaimolen zou normaal gezien tot woensdag in Berlaar staan. Een volgende update zal pas voor volgende week zijn, het is eigenlijk de moeite nog niet om al een topic te starten. Marja.. Je eigen dorpskermis heeft toch altijd iets specials!
Ruben-kermisfun Ik had vandaag een afspraak (Dinsdag) en toen ik ging vertrekken kwam het Fun house Rio Hotel opgereden. Dit jaar is hij dus weer van de partij! Hij is wel een dagje te vroeg. 😄 Toen ik terug huiswaarts ging, stond hij al compleet opgebouwd. Dat was het, verder is niet veel bijgekomen. Morgen komt er weer een update!
Ruben-kermisfun Vandaag (Woensdag) mochten ze oprijden vanaf 20u30. En dat werd ook gedaan! Zoals alle jaren, moet de draaimolen er als eerst op! Het schietkraam stond al te wachten. Van zodra hij op zijn plaats staat, kan de rest erop. Nieuw dit jaar is de Lucky Ducks! Bij de kettingmolen zijn ze snel, super snel want hij stond al meteen opgebouwd. Hier zou nog een trampoline moeten komen. ook zie je daar het tweede Happy Game kraam. Dat is trouwens ook nieuw en meteen de vervanger van de vliegmolen. Op de plaats waar ik sta voor de foto, moet nog een tweede visserij komen. Dat staat zo toch op het plan. Ook de lambada is dit jaar weer van de partij, Wel niet de Toxic (Lambada) zoals ik gehoopt had. Maar dit is ook een pareltje. 😃 Op de plaats van het kinderschietkraam “Lucky Luke”, Komt een nieuwe spelzaak. Nog onbekend hoe en wat. Ook de twee lunaparken moeten nog komen. Al kan je er daar eentje van schrappen want die staat op een andere kermis. Bij de Rock ’n Roll waren ze nog druk bezig want er waren wat problemen. Dit was het, momenteel nog geen idee wanneer de volgende update komt.
Ruben-kermisfun Donderdag is het meeste gearriveerd, enkel de frituur en de trampoline ontbreken nog. De volgende update zal van de draaidagen zijn want vandaag moet ik naar feest en morgen ben ik voor de eerste keer in Uden! Dit jaar staan er best veel vrachtwagens. Deze bestuurder kan overduidelijk niet lezen, hier moet nog een woonwagen komen te staan. Ook dit jaar maar één lunapark, volgend jaar zouden er wel weer twee staan. De problemen bij de Rock ‘n’ Roll zijn ondertussen opgelost. Ik blijf het een slechte plaats vinden voor het Funhouse, ik had het op de plaats gezet van het tweede lunapark. De lambada zie je langst elke kant, prachtige plaats. Dit was het voor nu, de volgende update komt volgende week!
PeterCenturion Veel lol op je thuiskermis. Ik vermoed zo dat je de nodige versnaperingen tot je zult nemen in de komende dagen.
Ruben-kermisfun PeterCenturion Mag ik je vragen wat je precies bedoeld? Kwestie dat we elkaar niet verkeerd begrijpen. Merk wel vaker dat het zelfde woord in Nederland iets anders betekent dan in België.
PeterCenturion Ik denk dat je mij wel begrijpt. Maar om het maar eens zo te zeggen: proost in de plaatselijke kroeg, dat het “gezondheidsgebak” maar goed zal smaken en dat je de nodige plezier hebt op je thuiskermis…
Ruben-kermisfun PeterCenturion Ik vraag het liever duidelijk aan jou zodat ik het niet verkeerd interpreteer, Bedankt voor de verduidelijking! Om dus nog op jou reactie te antwoorden: Die proost in de plaatselijke kroeg wordt voor mij een proost bij het “kermis café” dat is een evenement tijdens de kermis. ik kom niet graag in onze kroeg 😅 Aan een kermisfrietje zal ik deze keer geen nee zeggen. Al doe ik dat vaker wel en al zeker aan smoutebollen, niet zo een fan van. Al moet ik na mijn thuis kermis wel weer dat rondje extra gaan joggen! 😆
Ruben-kermisfun De kermis is eindelijk geopend! Al zat het weer gisteren niet echt mee.. Maar na regen komt zonneschijn 😉 Vandaag was het gelukkig droog wel een sterke wind, maar dat hield de bezoekers niet tegen! Hier staat voor de jeugd: Lambada “Rock ‘N’ Roll” en fun house “Rio hotel” De kermis is lopende van 23/07 tot 25/07 Locatie: J.Verlooyplein, Langestraat De lambada is overdag niet zo heel populair, maar in de latere uren is hij steeds goed gevuld! Dan gaan ze er zelfs in als het regent. Dit was het voor Houtvenne, op naar de volgende!