kermisMarcel de baas van de kermis in Best vanavond gesproken waarom er dit jaar geen hele grote actratie in Best stond zei zij hij dat er heel veel concurentie was van andere kermissen die tegelijk zijn dus wie spreekt dan de waarheid de baas van de kermis Best of iemand die exploitant is en hier nooit staat ?
Ik heb het idee dat je een jongetje van 13 bent die geen idee hoe de (kermis)wereld in elkaar zit. Kan dit kloppen? “De baas van kermis Best”. De kermis is geen hondje en heeft geen baas!
Om je vraag te beantwoorden: het antwoord zit ertussenin. In Nederland zijn niet veel grote kermissen tijdens Best, maar alle grote zaken staan tegenwoordig vaker in het buitenland dan in Nederland. In Duitsland (en zelfs België) kun je namelijk veel meer verdienen omdat kermissen daar veel langer duren en/of veel drukker zijn. De ritprijs is daar ook zeker veel hoger dan in Best.
Best is een te goedkope kermis, waarbij je klanten snel weg moet draaien om rendabel te zijn. Prima voor de sfeer (want Best is qua sfeer 1 van de beste kermissen van Nederland), maar niet goed voor de ritduur en ritvariatie. Mijn voorkeur gaat daarom altijd naar een kermis waarbij een attractie duurder is maar ook een betere, gevarieerde, langere rit geeft.
En nu ontopic naar Düsseldorf. Volgende week zondag maar eens een rondje lopen daar. Het aanbod is niet het beste aanbod ooit, maar voor alleen de Airwolf kom ik er al graag. Ik ben wel benieuwd hoe het parkeren op de Messe gaat verlopen nu de bussen zijn geschrapt.