Forain-Paul Uden is gewoon een hartstikke leuke kermis met een super enthousiaste “chef kermis” Alleen vraag ik mij af of het allemaal niet een beetje “te” wordt voor een suf provinciestadje.
Of het “too much” is weet ik niet. Kijk, sommige dingen die men in Uden doet vind ik persoonlijk wel een beetje onnodig, zoals die “presentatie” met een handjevol mensen en danseresjes, maar wat het belangrijkste is dat deze kermis met enorm veel enthousiasme en energie wordt georganiseerd. Er wordt een hele hoop moeite gedaan om daar een top kermis neer te zetten, ondanks de concurrentie van o.a. Tilburg en je moet de organisatie meegeven; Het lukt ze ieder jaar om er een prachtige kermis neer te zetten, zelfs met grote attracties uit Duitsland. Zolang de balans er is en dezelfde zaken niet in Nederland reizen (of in elk geval geen interesse hebben in een plek) vormen die een zeer welkome aanvulling op het aanbod wat mij betreft.
De flamboyante, wellicht soms narcistische wijze van communiceren vanuit Uden, tsja, daar lach je om, óf je ergert je er kapot aan, maar ik denk dat we uiteindelijk als liefhebbers heel blij mogen zijn met de kermis zoals die in Uden staat, en dat de organisatie alle recht heeft om trots te zijn op de kermis in dat “provinciestadje” 😉🙂