Tornado geeft de laatste tijd op meerdere kermissen echt ijzersterke ritten weg.
Lang, snel, en tegenwoordig ook soms met show.
Dat de zaak verder qua looks niet de mooiste is, is zeker waar, maar als die in Tilburg zo draait als waar ik hem heb gezien dit seizoen, dan misstaat die zeker niet!
Tuurlijk is v/d Wiel niet echt een operator die altijd goede ritten weg geeft als het bijvoorbeeld niet zo heel erg (gezellig) druk is, of als het regent, maar in Dieren onder andere was het echt genieten van de ritten die deze Tornado wist weg te geven.
Verder over de lijst vind ik hem ook niet zo heel erg bijzonder. Precies wat er al eerder is aangehaald, het mist toch wat Duitse inbreng, maar het is wel leuk dat alle Nederlandse toppers een keer samen op 1 kermis staan.
Verder tel ik ook 43 zaken grootvermaak, waarmee Tilburg zich toch wel kan meten met Munchen en Stuttgart van een paar jaar geleden, want toen had Munchen er een keer 51, en Stuttgart 48.
Tuurlijk zijn die betreffende kermissen veel meer dan dat alleen, maar toch vind ik het knap dat Tilburg in het aantal grootvermaak toch echt wel gegroeid is, ondanks de dubbele en trippel zaken.
Maar ja, ook ik breng hier vast wel mijn bezoekje aan.