Verschillende meningen zie ik hier voorbij komen maar feit is gewoon dat 2023 niet de beste editie is. Dan kom ik toch echt bij 2014, en uiteraard 1999 t/m 2002 met op het Besterdplein elk jaar ander Duits spul. Die tijd komt gewoon niet meer terug.
In 2021 en 2020 was het corona.
In 2019 was het misschien nog wel beter dan dit jaar. Toen waren er net iets meer blikvangers voor m’n gevoel met de Air van Danter, Booster Maxxx, XXL Hohenrausch, Gladiator, Sound Machine, ATW XXL 80m, Euro Coaster, Huss Flipper en de Laser Pix.
Voor de ‘grote jongens’ welke inderdaad steeds meer verdwijnen van het toneel zijn er nu zaken als Toxic en de Power Surge gekomen wat voor de huidige jeugd echt wel publiekstrekkers zijn.
Ik heb echter niet zoveel met deze zaken met veelal zwart als hoofdkleur en uitklappen en klaar is kees. Het is nu eenmaal deze tijd.
Kortom, er staat een mooie editie met vaak de beste attracties van Nederland in zijn soort zoals breaker, polyp, fun- en spookhuizen.
Diversiteit brengen de Ghost Rider, Wellenflug en de Tornado.
En ik zeg het nog een keer, een waardig groot mooi Reuzenrad.
Gemis voor mij een Freefall, iets anders dan muisbaan (i know, de spoeling is dun maar hopelijk kunnen we volgende jaren toch nog een keer rekenen op Poseidon, Euro Coaster, Testrecke), en ik had eerlijk gezegd toch die Duitse Magic wel eens verwacht.
In Weert, Uden en Best volgens mij gestaan en zorgt ook voor diversiteit en is geen onbekende exploitant voor Nederland.
Wanneee alles straks draaiend is in een aaneengesloten lint van 3 km slingerend door het centrum van de stad zal het toch weer een spektakel gaat worden, met het oprijden en de opbouw alleen al.