De echte topper, en een grote verassing voor mij, was daarentegen deze Nightstyle van Armbrecht.
Helaas zijn kmg discovery’s en al helemaal de oude versie een uitstervend ras. Daarom was het des te meer een verassing voor mij dat deze Nightstyle hier in de Rheinaue stond.
De operator maakte er ook een leuke show van, waar die speelde met de molen en het publiek. Hij deed zich voor als een beetje een vrolijke maniak, wat resulteerde in een nagenoeg perfecte show en rit.
Want hoewel Discovery’s vaak looping machines zijn, werd er hier nog meer met de molen gespeeld, wat ik zelf prefereer dan simpelweg loopings maken. Dus ja! Graag zou ik deze molen vaker zien.
Hier alle drie de toppers naast elkaar.
Mijn vermoeden is dat in de buurt van dit kraampje, zich een podium heeft bevonden. Echter was daar nu niets meer van te zien. Maar het kan ook zijn dat ik dat podium simpelweg niet gevonden heb. In ieder geval weet ik zeker dat ik 1 podium niet gevonden heb.
In de buienradar app werd er een zware regenbui voorspeld. Dus heb ik de laatste foto’s ietwat snel gemaakt. Maar gelukkig ging dat vrij snel met de ruimte die het park had. De Hawai Swing van Schaak gaf degelijke ritten weg. Ik vind dit ook altijd best een fraaie molen om te zien.
Camarco C1 van Graesler en Kipp stond er als (enige) autoscooter.
Die gelijk de kermis af sloot.
Ik weet niet zeker of ik wat gemist heb in het uitgestrekte park, maar ik heb me er echt kostelijk vermaakt. Heerlijk dat festival sfeertje dat er heerste! En blijkbaar dachten andere bezoekers daar net zo over.
Voor zover ik weet hebben er tijdens Rhein in Flammen in het verleden echt wel betere edities gestaan, met bijvoorbeeld in 2011 nog een heuze Huss Rainbow, of in 2014 de booster van Ahrend, maar het mocht de pret absoluut niet drukken.
Want zoals gezegd heerste er een fantastische sfeer, die me echt terug deed denken aan de tijd dat ik als kind en tiener plichtsgetrouw de bevrijdingsfestivals in Zwolle bezocht, maar dan nog met een kermis erbij!
Volgend jaar ben ik, als het Deutschland ticket er dan nog steeds is, er zeker weer bij! En dan op de Zaterdag hopelijk in de avond met vuurwerk.
Dit jaar ging dat simpelweg niet, omdat ik Zaterdags een andere afspraak had, en Bonn is een aardig reisje met de trein, maar wellicht komt dat volgend jaar goed!
Over een aardig treinreisje gesproken:
Volgende stop is een kermis waarmee ik fout heb gegokt. Ik hoopte namelijk dat de kermis in Amersfoort nog geopend was. Maar toen ik aankwam, was deze al gesloten, en was men al begonnen met afbreken.
Desalniettemin, volgende halte: Amersfoort!