Moggel!
In het kader van (bijna) koningsdag, hier nog even 5 uitgebreide reportages van de kermissen die ik het afgelopen weekend heb bezocht.
We beginnen rond een uur of 3 op de Zaanenlaan in het regenachtige Haarlem, om vervolgens de motregen te trotseren op de Schiehaven in Rotterdam. Daarna gaat de reis naar het pitoresque Europapark in Alphen aan den Rijn, en vervolgens gaat de weg naar de altijd goede kermis in Hilversum, maar niet voordat ik tussendoor nog gestopt ben op het Exercitieveld in Woerden.
Sommige mensen hebben mij tips gegeven over het bewerken van mijn foto’s. Zowel online als in het echt, zeg maar. En na wat inspectie van mijn oude foto’s, was ik het eigenlijk wel eens met wat men zei.
Onder andere het kleurgebruik was net niet helemaal goed, en bepaalde andere dingen konden beter.
Daarom heb ik dat dus geprobeerd om het allemaal in de praktijk te brengen, en hoezeer het huidige resultaat net wat meer werk kost, ben ik meer tevreden met het eindrusultaat wat de foto’s natuurlijker maakt.
Om te beginnen pas ik het kleurgebruik niet meer aan, en daardoor is het beeld wat nu te zien is, volledig het resultaat van de camera.
Als ik een bepaald totaalbeeld in de foto’s wil laten zien, is er alleen maar vluchtig iets bewerkt aan de ruisreductie, en een heel klein beetje extra scherp stellen. Dit is echter een stuk minder als voorheen.
Bepaalde punten op foto’s, bijvoorbeeld bij ingezoomde foto’s, heb ik op wat punten, wat extra werk besteed aan het totaalplaatje, maar dat is ook vrij minimaal.
Echter doordat ik gebieden op de foto’s apart moet bewerken, kost dit net wat meer tijd dan gebruikelijk. Maar ik vind, dat het resultaat er mag zijn:
Foto’s komen in mijn ogen net wat beter over, omdat het kleurgebruik niet is aangepast, en gebieden in de foto’s apart zijn aangepast, in plaats van de foto in zijn geheel.
Maar is er weer heel veel tekst gepasseerd, dus… foto tijd!

Het was mijn eerste keer dat ik de kermis op de Zaanenlaan bezocht. En blijkbaar start de kermis midden in een woonwijk…

…Waar je gelijk tegen de Magic Mouse van Buwalda aan loopt…

…Die vanuit Enschede is doorgereden, hier naar Haarlem.

Tijdje niet meer gezien, deze Rescue van van Hezik. Nederland’s op één na grootste spiegel doolhof.

De grote familieachtbaan van Buwalda was ook present.

Net als de X-factory wip, inmiddels al weer 8 jaar onder de Poorter/Verwijk. Ik kan hem mij vooral nog herinneren uit de tijd dat die onder Boesveld op de reis was.

Karimata van v/d Corput. Een nostaglisch reuzenrad.

Ik vind dit echt een zeer mooi, lief, klein en schattig rad.