De zon schijnt volop. Er ligt her en der nog wat sneeuw op de velden, maar het is windstil. Perfect weer voor mijn seizoenopening, de voorjaarssend in Münster. Dit jaar met een hele nette verpachting. Maar helaas is de fraaie achterwand van de vrije valtoren niet opgebouwd. En ook blijf ik mij de laatste jaren voortdurend verbazen over de vele gaten in de opstelling. Voeg daarbij ook nog eens het feit dat het publiek in de rij met kramen soms geconfronteerd wordt met modder op de paden, terwijl aan de andere kant van hetzelfde pad de kramen deels op de verharding staat…
Nee, het lijkt er de laatste jaren helaas op dat de organisatie geen oog heeft voor de kermis.
Maar dat kon het publiek kennelijk niet deren, gisteren. Het was druk en heel gezellig.
De nieuwe XXL van Bruch, Excalibur, vind ik persoonlijk niet zo fraai. En dat komt dan voornamelijk door de achterwand, die er bij daglicht en volle zon gewoon heel slecht uitziet. De oorzaak: die vele LED lampjes die erin zitten. Persoonlijk vind ik dat de artiest die de achterwand heeft beschilderd dan niet de bewondering voor zijn werk krijgt, die hij wel verdiend. Een misser, naar mijn mening. Maar hetzelfde heb ik ook al gezien bij de achterwand van de breaker van Mondorf, helaas.
De beelden: