Bryan076 Met het slechte weer van de laatste tijd ben ik weer een beetje gaan plakken; ik heb nogal wat bouwdozen liggen van trucks…
Bryan076 Bij het bekijken van oude foto’s en bestanden kwam ik foto’s tegen van mijn eerste modelbouwwerkjes met kermisminiaturen. Ik ben er mee begonnen toen ik een jaar of 17 was (1987). Als eerste ben ik begonnen met de bouw van een loopspookhuis. Ik ging dan uit van bestaande onderdelen van bouwdozen van Italeri en Revell, ik kon ze verbouwen met behulp van plasticplaat. (Internet bestond toen nog niet, dus alles moest zelf uitgevonden worden…) Uiteindelijk was ik er niet tevreden mee en heb ik de eerste versie gesloopt en omgebouwd tot een nieuw loopspookhuis met de film Dracula als thema. En de goede kijkers zien dat het geel geklede mannetje tegenwoordig oliebollen bakt! En daarbij maakte ik nog heel wat meer voertuigen. Uiteindelijk bestaat het eerste spookhuis niet meer, ik heb er nog wel wat onderdelen van bewaard. Het spookhuis heb ik tentoongesteld tijdens mijn afstuderen in 1996 aan de kunstacademie. Hierna ben ik verder verder gaan bouwen wanneer ik tijd had. en die tijd was soms schaars en ik had vaak te veel ideeën. Daar laat ik nog wel een andere keer wat van zien! Groetjes!
Distroyer-ashwin Gaaf zeg Bryan erg leuk om. Zo het verleden te zien. Toen had je ook al het fingerspitze in je handen.
Bryan076 De beste wensen voor 2025 allemaal! Ook in deze vakantie heb ik wat tijd genomen om mijn modelbouwspul in te duiken. Ik ben gaan teruggrijpen op een oude niet afgebouwde spelwagen, waar ook in de loop der tijd nogal wat stuk was gegaan. De komende tijd wil ik herstellen wat stuk is en vervangen en aanpassen wat nodig is. We hebben het dan over de SESAMSTRAAT spelwagen. Eerst wat plaatjes van hoe dat ding er ook al weer uitzag: Bij de spelwagen had ik twee vrachtwagens; een voor de losse onderdelen van het spel en de andere als trekker voor de salonwagen.
GhostRiderPeter Bryan076 We hebben het dan over de SESAMSTRAAT spelwagen. Is dit een bestaande spelwagen of zelf bedacht? Hoe dan ook geniaal bedacht, mocht het er nog niet zijn….. 😉
DennisvO Mooi gemaakt weer Bryan. Ik zie ook je Apres Ski wip op de achtergrond, dat vond ik een heel mooi model van jou altijd, hopelijk daar binnenkort meer van te zien?
Bryan076 Hoi Dennis, de Trip ligt redelijk uit elkaar. Ik heb niet genoeg tijd om me overal mee bezig te houden. Terug naar vorige post: Ik vertelde dat ik twee vrachtwagens bij het spel had: Een om de salonwagen te trekken: En een voor de diverse onderdelen: Ik vond het de hoogste tijd om de laatste te gaan vervangen door een nieuwer exemplaar en ben daar in deze vakantie mee bezig geweest; op wat kleine details na is hij klaar: Nog wat kleine lampjes en de zeilbinders, of hoe die mogen heten moeten er nog op. Dan ga ik aan de spelwagen beginnen.
Bryan076 GhostRiderPeter vroeger maakte ik decoratie schilderwerk op kermisattracties en heb het ontwerp voor deze wagen gemaakt voor een exploitant; deze koos toch op het laatste moment voor een andere attractie. Ik heb toen besloten om hem dan maar zelf in het klein te maken. Maar het is een spelvorm zes spelers naast elkaar; de vuilnisbakken gaan open en dicht en het is de bedoeling om daar een balletje in te gooien. Iedere keer als het lukt klimt Elmo hoger in de lantaarnpaal en netzoals bij de kamelenrace wint degene wiens Elmo als eerste bovenin zit. Ik vond het zelf een vrolijk idee! Later heb ik wel voor de bewuste exploitant een andere mooie spelwagen mogen ontwerpen en beschilderen; dat was het Dolfijnenspel.
Distroyer-ashwin Gaaf Bryan. Welkom terug een leuke wagen. En dat echte dolfijnen spel was ook erg gaaf. Tot snel