Dion-Jansen Prachtig weer Bryan, ook leuk dat je je hobby weer oppakt.. misschien mooi om je oude creaties weer eens te laten zien net wat Dennis zegt die Apres ski is zo mooi dat ik die ook graar weer eens wil zien.. samen met het spookhuis… in ieder geval mooi dat je er weer bent.
Distroyer-ashwin He Bryan Welkom terug. Wat een mooie kraam is het al. Het schilderen ben je nog niet verleerd 😉 Ik hoop ook dat je de apreski trip en het geweldige spookhuis nog in bezit hebt en daar ook weer mee verder gaat. Succes met de afbouw van de kraam
Bryan076 Gezellige reacties! Tussen alle bedrijven door ben ik verder gaan snijden en plakken om nog wat bouwwerken neer te zetten. Een tweede gevel was al snel gesneden: Om wat gezelligheid te creëren heb ik bedacht dat het een cafe moet gaan worden; cafe de lantaarn! Ik vond het leuk om een van mijn persoonlijke helden te vereren, in dit geval Vincent van Gogh met een muurschildering die ik maakte van een bekend schilderij van hem…. De volgende gevel is ondertussen ook in de maak; daarnaast nog een paar sfeerplaatjes met een oude bekende, de boom van mijn spookhuis. Of ik daar ooit mee verder ga is ongewis. Fijne dagen iedereen!
Distroyer-ashwin Ja na het zien van die bekende boom moet je gewoon verder gaan met het spookhuis 😉 De huizen zien er ook super uit. Gebruik je nu naast polystyreen ook karton of zie ik dat verkeerd
Bryan076 Distroyer-ashwin Voor de gevels gebruik ik inderdaad karton; daar is makkelijk mee te werken en het is redelijk goedkoop. Snijden, plakken en beschilderen. De kozijntjes worden met een lasersnijder gesneden, netzoals bij de laatste laatste gevel de leien voor het dak. Met het spookhuis zoals dat ooit was ga ik niet verder. Ik heb genoeg andere ideeën maar wil eerst zorgen voor een plein met wat sfeer.
RichardLangen Bryan076 Hoi Bryan, De huizen vind ik wel er gaaf! is dat compleet eigen bouw? Waar haal je die dakpannen bijvoorbeeld vandaan? En zijn er nog andere materialen van deze huizen die zo ergens krijgen kan? Groetjes, Richard
Bryan076 Deze week heb ik nog een beetje aan het Ketelplein gewerkt; het asfalt een nieuwe kleur gegeven en de strepen erop gemaakt. Als laatste vond ik het wel grappig de kleuren op de foto’s wat aan te passen zodat ze een oude ‘look’ zouden krijgen. Verder gaan we weer dapper verder! Fijn weekend!
Bryan076 Met het slechte weer van de laatste tijd ben ik weer een beetje gaan plakken; ik heb nogal wat bouwdozen liggen van trucks…
Bryan076 Bij het bekijken van oude foto’s en bestanden kwam ik foto’s tegen van mijn eerste modelbouwwerkjes met kermisminiaturen. Ik ben er mee begonnen toen ik een jaar of 17 was (1987). Als eerste ben ik begonnen met de bouw van een loopspookhuis. Ik ging dan uit van bestaande onderdelen van bouwdozen van Italeri en Revell, ik kon ze verbouwen met behulp van plasticplaat. (Internet bestond toen nog niet, dus alles moest zelf uitgevonden worden…) Uiteindelijk was ik er niet tevreden mee en heb ik de eerste versie gesloopt en omgebouwd tot een nieuw loopspookhuis met de film Dracula als thema. En de goede kijkers zien dat het geel geklede mannetje tegenwoordig oliebollen bakt! En daarbij maakte ik nog heel wat meer voertuigen. Uiteindelijk bestaat het eerste spookhuis niet meer, ik heb er nog wel wat onderdelen van bewaard. Het spookhuis heb ik tentoongesteld tijdens mijn afstuderen in 1996 aan de kunstacademie. Hierna ben ik verder verder gaan bouwen wanneer ik tijd had. en die tijd was soms schaars en ik had vaak te veel ideeën. Daar laat ik nog wel een andere keer wat van zien! Groetjes!
Distroyer-ashwin Gaaf zeg Bryan erg leuk om. Zo het verleden te zien. Toen had je ook al het fingerspitze in je handen.