Maar is de kermis dan goedkoop, wat je zal denken? Nee, integendeel zelfs. Deze Super Mouse van de Voer vroeg 12 euro vandaag.

En deze Mega Booster van Bakker vroeg ook 12 euro. Toch staan er bij praktisch alle attracties, wachtrijen. En waarom? Waarschijnlijk omdat de Leidenaar weet dat de opbrengst naar de 3 Oktobervereniging gaat, en dat het geld dus rechtstreeks bij de organisator terecht komt.
Maar voor een niet Leidenaar - zoals mijzelf overigens - schijnt het raar te zijn. Want er staat eigenlijk jaar op jaar ook dezelfde kermis.
Het weerhoud me echter niet om er toch naar toe te gaan als ik kan, want opzich, ondanks de hoge prijzen, staat er wel elke keer een goede kermis, die ook nog in de binnenstad plaatsvind.

En op dit plein, hier bij molen de Valk wil iedereen graag staan, want dit schijnt het beste plein te zijn.

Maar nog even een prijsmelding. Deze Miami Trip van Arjaans vroeg 7 euro. En dit was dus een euro meer dan vorig jaar tijdens mijn bezoek. Maar al met al vroegen alle zaken meer dan mijn bezoek vorig jaar.
Wellicht dat dat kwam omdat ik nu op een zondag in plaats van zaterdag present was, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.