Ik vond het keurige prijzen, vooral als je er dan nog een show bij kreeg.
Maar op het Kasteelplein was het echt dolle boel, Turbo Polyp, Dance Jumper en vooral de Rupsbaan maakten zeer veel gebruik van de microfoon, echt heerlijk al die kermisstemmen op 1 plein, dat kom je niet vaak meer tegen in Nederland.
Op de Markt leek het wel of je op een Duitse kermis liep met de Wellenflug, loterij, carrousel, Duitse braatworsten en de grijpers van Hinzen met gezellige Duitse muziek, het was op dit deel ook echt koppen lopen zaterdagavond.
Op de Langpoort wisten de mensen gelukkig de Snow Jet goed te vinden. Wat blijft dit toch een mooie zaak welke steeds beter in de verlichting komt te zitten en welke de knol van de rookmachine goed wist te vinden.
Toen richting Stationsplein waar je tientallen meters de muziek bij Hoefnagels weer door de speakers hoorde knallen. En het blijft een mooie zaak met veel jeugd op een volle rondvloer wachtend op een gondel. Als hier toch eens de microfoon zou worden gebruikt zou dit wel eens een van de grote toppers van Nederland kunnen zijn. Ik zag laatst op YouTube deze Break Dance vorig jaar in Weert op de kermis en toen werd de microfoon wel gebruikt dus het is zeker mogelijk.
Dan ook op dit plein de mooie Haunted Castle aanwezig maar vond deze van binnen toch wel tegenvallen in vergelijking met de Thriller. Veel licht binnen en een paar poppen deden het niet binnen of slecht verlicht.
En vervolgens het imposante rad van Hinzen Hendriks. Wat een fantastisch rad zeg en wat een aanwinst voor Weert. Zorgt toch echt wel voor extra sfeer op een kermis en Weert heeft gewoon een rad van deze omvang waar Tilburg achterblijft.
Dan de hoek om vond ik de Dries wat donker overkomen en het minst aantrekkelijke plein van de kermis. Miste hier toch echt wel een draai/show zaak. Time Lab vrij donker maar de Time machine had een flinke rij met tientallen wachtenden.
En dan hadden we nog de Nieuwe Markt met de Toxic waar ik erfelijk gezegd de kwaliteit van het geluid niet zo goed vind, net zoals bij de Propeller. Dit viel me op andere kermissen ook al op. De kwaliteit van het geluid vind ik bij de Break Dance, Sound Machine, Snow Jet bijvoorbeeld prettiger klinken.
Maar de Toxic zat wel lekker vol met flink wat toeschouwers wat natuurlijk sfeer met zich meebrengt.
En dan niet te vergeten het Bassin met de Airborne, hier kan ik uren naar blijven kijken. Wat een beest is het. Zelfs op deze redelijk open plek komt hij nog steeds machtig over.
Wel vond ik de Autoscooter wat in een hoek gepropt staan, jammer want het is een mooi exemplaar.
Ik heb geen foto’s gemaakt maar die verwacht ik nog wel meer in dit topic. Vandaar eens een keer een tekst reportage van mijn kant.
Het was weer even wat jaren geleden dat ik Weert had bezocht maar ik geef het een dikke 8,5 waar het voor mij jaren terug een 9 was.
Het was goed druk maar ik had het nog drukker verwacht terwijl het zaterdag toch grotendeels droog was.
Kortom een geslaagde kermis welke tot de top van Nederland hoort.