Freek040 Ralph2003 Zo denk ik ook wat betreft de Fun Factory, voor toen (volgens mij 2004) een flitsende zaak met die vele kleine stroboscopen. Familie zaak en thrillride. Destijds zeer goede show erbij eerst door Tony later Dennis volgens mij. En de speciale “kermisfan” ritten met G-krachten waardoor je tong in je strot werd geduwd. Heerlijk! Wat mis ik die molen zeg… Waar is de Fun Factory eigenlijk gebleven? Nog steeds in Amerika?
Micha Freek040 volgens mij wel. Heeft een restyle gehad naar hurricane ofzo (niet te verwarren met de Duitse)
Alex Micha @Freek040 Nog steeds in de US, al heet ie geen Hurricane meer maar sinds ergens in 2018 Beach Party.
Kevin Alex Als er bij die zaak iets aan de dakconstructie gedaan zou kunnen worden dat er een zeil over kan. Lijkt het me helemaal een unieke zaak, goede rookmachine en verlichting erin.
UpwegoRobert Kevin Het zou erg gaaf zijn, maar dan vind ik het wel weer heel erg op een Waltzer lijken.
Eric Micha Het lijkt ergens in de verte misschien op een waltzer maar dat is het niet hoor. Dit gaat effe iets harder en zeker hoger. 😉
Bertje1105 Waarom zie je in nederland geen waltzers of sizzlers, in engeland enorm populair, zou hier ook niet misstaan.
[verwijderd] Bertje1105 is in 2011 nog geprobeerd. maar soms werkt iets en soms niet. Waarom kan je over discussiëren. Bijvoorbeeld opgooi zweefmolens, een kermis in het noorden kan haast niet zonder, uitzonderingen daargelaten, maar in het zuiden zie je ze zelden.
PeterCenturion Vreemd genoeg was de Waltzer van Codona indertijd wel een succes. Maar ja, die werd ook zeer goed geëxploiteerd door een Schot achter de microfoon te zetten die Nederlands sprak met een vreselijk leuk Schots accent…
PeterCenturion DannyR Ik dacht het zelf van niet. Maar alles kan, natuurlijk. Alleen heb ik nooit een Nederlander achter de microfoon gehoord. Er staat mij iets bij (maar het is al lang geleden), dat één van de zonen van Codona met een Nederlandse was getrouwd en daarom de taal had geleerd. Maar ik kan dat mis hebben.
Kevin Crash-test achtbaan van Hendriks? Deze is ooit ook blauw geweest? Was dat de zelfde Hendriks als de Bugs en Bees? Reisde deze familie nu nog met iets?
DannyR Kevin Crash test is nooit blauw geweest. En ja is dezelfde Hendriks als de Bug en beegs. Momenteel bezitten ze oa 2 grote raden. Die pas in Tilburg stond is van hun en 1 staat dacht ik in Oostenrijk
Kevin DannyR Okee👍. Welke blauwe muis achtbaan was het die we enkele jaren in Nederland hebben gezien?