GhostRiderPeter komt Kuchenmeister ook met iets nieuws na de verkoop van de Maxx?
Nieuw op de kermis in 2023
- Bijgewerkt
DannyR Of het echt de vervanger voor de Apollo was, not sure, maar de Gebr. Küchenmeister kwamen afgelopen seizoen met een reuzenrad van 38 mtr. hoogte op de reis. Welke fabrikant mij onbekend, zie https://white-wheel.de/ voor meer
(het White Wheel staat momenteel op Cranger weihnachtszauber )
Gaat om een techincal park rad van 32. Met 2 transporten.
PoliceOmar Thanks voor de aanvulling, de website geeft 38 mtr. aan
Haha 38 kermis meters
Het is wel verbazend dat Fabbri zo snel kan leveren. Bij KMG mag je inmiddels bijna 4 jaar wachten voordat je je bestelde attractie kunt ophalen. Mondial schijnt ook een bomvolle orderportefeuille te hebben en hetzelfde geldt voor de Duitse bouwers.
Project 28 Staat Goed in de verlichting. Niet bij elke bocht maar om heel het traject. Prachtig!
Waarschijnlijk word de werkzaamheden elders gedaan voor extra kosten. Weet het niet zeker maar zou vast goed kunnen. Zoals lassen/electra enzo.
- Bijgewerkt
Ik vermoed dat dit bij Fabbri niet zo veel anders zal zijn. Alleen is hier natuurlijk wel sprake van een zakelijk geschil wat door de slechte prestaties van de Pandora is ontstaan. Dan krijg je dus mogelijk te maken met een heel kostbaar juridisch steekspel als fabrikant, wat bovendien heel slecht is voor je imago. Als je dan iets kan regelen met de exploitant om dat te voorkomen is het niet vreemd dat die opeens voorrang krijgt als het gaat om het bouwen van een nieuwe zaak.
Forain-Paul welke Duitste bouwers? Welke zijn dat dan ?
dus is het tootaal het eind voor Pandora? Geen andere eigenaar, en algemeen geen pandora verder?
Micha
Mocht het toch het geval zijn dat ie gewoon verdwijnt, ben ik echt blij dat ik toch een ritje heb kunnen maken! En opzich, als de gondel niet zou schokken, zou het echt een geweldige familieattractie zijn.
En als ze de gondels overslag hadden laten maken, zoals het bedoelt was in eerste instantie, zou het een fantastische thrill zaak kunnen zijn.
Jammer dat ze hem niet zo kunnen krijgen als ze wilden, want deze machine had zeker potentie.
O.a. Mack, Zierer en Gerstlauer. Vooral de laatste twee doen heel veel onderhoud en revisie voor kermisexploitanten. En ik weet dat Gerstlauer veel aanvraag krijgt voor nieuwbouw. Maar met uitpuilende orderportefeuile is er niet veel behoefte om het risico aan te gaan voor de bouw van een mobiele attractie of achtbaan. Want een Schausteller koopt geen prototype zonder terugkoopregeling.
Dat schokken is gewoon zwaarte kracht. Maar dat spul is eigenlijk vanaf te tekentafel al een mislukking als je de standaard engineering methodes toepast. Want de bewegingen zijn erg complex en moet je eigenlijk machine learning gaan toepassen. Voor Escape hetzelfde verhaal want die is ook hals over kop tijdens de eindfase “gedrosselt”.
- Bijgewerkt
Maar het grote verschil is wel dat de Escape draait zonder storingen (en dat eigenlijk al vanaf zijn eerste kermis doet), terwijl de Pandora eigenlijk niet aan de praat te krijgen was.
Aan het publiek te zien wat bij Köhrmann instapt lijkt die aanpassing die is gedaan niet zo’n probleem te zijn. Misschien gaat ie wat minder hard dan in eerste instantie de bedoeling was, maar ik denk dat Köhrmann zeer tevreden zal zijn met het aantal klanten wat instapt.
PeterCenturion Maar het grote verschil is wel dat de Escape draait zonder storingen (en dat eigenlijk al vanaf zijn eerste kermis doet)
Niet geheel waar, in Aachen hebben ze meerdere dagen gemist door aandrijvings problemen
Maar verdere grote storingen zijn ze bespaard gebleven.
De problemen bij de Pandora zijn geen technische eigenlijk maar gewoon constructieve/ontwikkelings fouten
Ik denk dan ook dat we deze machine niet terug gaan zien op de reis
FunhouseNiels De verkoop is niet door gegaan van de Future World
Ze willen de in control wel door ontwikkelen naar de Impact.
PoliceOmar
En dat de gondels dan wel of geen overslag maken?
Maar ziet er leuk uit, maar toch hou ik ook hier mijn hart vast, hoewel dit wel beter zou moeten werken dan de in control lijkt me.
Martijn-maramsp lijkt me qua grond oppervlak misschien wel meer een pretpark zaak