1 van Nederland’s grootste funhuizen, een breakdance die vooral ’s avonds echt een reizende discotheek is, en een spiegeldoolhof in gevangenis stijl.
Hier het Fire Department van Ordelman.
Leuk om dit funhuis ook eens buiten Nederland te zien!
Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dit funhuis al te vaak heb gezien en gedaan om echt enthousiast te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, want het is een prachtig en groots huis!
Maar als je iets te vaak ziet, dan gaat de aardigheid er al snel af.
De mooie Disco Swing van Jörling.
Ik blijf het leuke molens vinden, die Twisters.
Disco Jet van Heitmann.
Mooie en snelle muziek express die tevens goed in de LED-verlichting zit.
Breakdance van Welte.
Ik heb ooit gezegd dat dit echt een prachtige breakdance is, tijdens de kermis van Osnabrück.
Echter was dat in de avond, en was het echt een reizende discotheek.
Nu, bij daglicht is het nog steeds geen lelijke breakdance, maar in de avond is dit echt een pareltje!
Fighter van Bruch.
Leuke booster, maar daar is ook alles mee gezegd.
Mist toch wat uitsraling en snelheid in mijn ogen.
Crazy mouse van Janßen. Standaard Reverchon wilde muis.
Wel een leuk kleurtje, dat oranje met zeegroen.
Alcatraz van Cornelius.
Uniek glazen doolhof dat eigenlijk geen glazen doolhof is.
Het parkour dat je moet lopen vind ik echter wel wat aan de makkelijke kant.
Hier een kinder wellenflug van Schneider.
Echt een zeer mooie molen die me doet denken aan de Circus Welt, wat in mijn ogen samen met de El Mundo van Thomassen/vd Donk de mooiste Wellenflug is.
Ik ben hier even blijven kijken, en het viel me op dat er ook nog eens een goede rit in deze kinder wellenflug zit, met nog redelijk wat snelheid en afwisseling.
Echt gaaf om te zien!
En de X-Factor van Deinert.
Leuke schommel die toch nog aardig hoog komt, maar verder niet zo heel veel bijzonders.
En we sluiten Münster af met de binnenkant van een autoscooter.
Ik merk dat ik soms wat gematigd negatief was over sommige zaken, als ik het zo terug lees.
Dat wil ik toch even rechtzetten hier in het afsluitende stukje tekst, want voor Münster was dit echt een goede kermis.
Deels op een wonderschone locatie tussen de bomen, en zoals je kan zien op de foto’s was het behoorlijk druk.
Natuurlijk is er altijd de kwestie van groot, groter, grootst, maar voor Münster hoeft dat niet persé. Dit was gewoon goed, en eigenlijk op z’n duits gezegd, deutsche pünktlichkeit.
Ik heb me er in ieder geval goed vermaakt, en hoop er volgend jaar weer naar toe te gaan.
Nu op naar de grootste kermis van de Benelux, of eigenlijk de grooste van Nederland, namelijk Tilburg.
Maar ook over Nederland heb ik mijn twijfels eerlijk gezegd, maar daarover later meer.