van een uit de kluiten gewassen muis, naar de jungle, naar een groteske fantasiewereld, door het circus en een spookhuis, naar een worm die door een appel heen bijt.
Wilde Maus XXL van Eberhard.
Unieke wilde muis achtbaan, met 2 extra, grote vallen, en een funhuis parkour als wachtrij.
Dschungel Camp van Agtsch.
Bijna nooit zie ik dit funhuis.
Volgens mij heb ik hem een paar jaar terug, hier in Herne ook gezien en gedaan, maar normaal gesproken zie je hem bijna nooit zo noordelijk.
Echt een pareltje aan de voorkant, maar ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe die aan de binnenkant was.
En dan hier, opnieuw, de zeer grote en enorm impossante Dr. Archibald - Master of Time v2 van Greyer.
Deze stond eindelijk eens op een plek dat ik er ver genoeg van af kon staan om hem in zijn totaliteit te fotograferen.
Gezien de hoge prijzen van de Alpina bahn (€7), de Jules verne tower (€8) en de Apollo 13 (€8) dacht ik dat Dr Archibald wel eens een tientje kon gaan kosten, gezien de €9 die die in Düsseldorf vroeg.
Echter kon ik voor slechts €8 euro instappen wat ik toch niet gedaan heb.
Er schijnt wel een nieuwe film te draaien sinds ik hem voor het laatst in Bremen heb gedaan, maar toch heeft iets, waarvan ik niet weet wat het is, me tegen gehouden, om in te stappen.
Het blijft natuurlijk echt een ontzettend mooie attractie, zowel van buiten, maar ook van binnen (mits je je VR-Bril natuurlijk op houd) zowel in de wachtrij, alsmede ook de weg naar de uitgang waar een funhuis parkour in verwerkt is.
Ik kan het toch niet laten… HUSS POWER baby!
Circus circus van Gründler-Preuß, een echte Huss magic, en één van de weinige die nog op reis zijn helaas.
Gelukkig is deze er nog, en zijn de ritten zoals altijd erg goed, met veel afwisseling en snelheid.
Vroeger echter, nog onder Bruch volgens mij, was die nog een tandje sneller.
Maar helaas is dat heden ten dage niet meer zo. Jammer, maar het blijft een pareltje om te zien en te doen!
Petersburger Schlittenfahrt vroeger van Barth, tegenwoordig onder Burgdorf.
Vroeger onder Barth was dit met afstand de snelste snelheidsmolen die ik kende.
Helaas is ook deze in de loop der jaren teruggeschroefd denk ik, want de snelheid is er echt wel een beetje uit.
Desalniettemin, is dit toch, vooral optisch, een erg mooie en goede snelheidsmolen.
Die große geisterbahn van Schütze.
Mooi spookhuis maar dan alleen aan de buitenkant.
Ik zeg het niet graag, maar aan de binnenkant is dit spookhuis echt slecht.
Er kan zoveel meer uitgehaald worden, en dus jammer dat dat niet is gedaan.
Positief is dan weer wel dat dit spookhuis eigenlijk alle grote kermissen aan doet, en er aan de buitenkant wel degelijk mooi uit ziet.
Zie hier een voorbeeld van mijn dilemma.
De Willy der Wurm van Bauermeister.
Vergelijk dit met de Tom der Tiger van Wegener, en je kan toch onmogelijk kiezen welke mooier is?