Kermisfan-Olaf In 2020 en 2021 was in mijn woonplaats geen kermis. Eindelijk kan het nu weer. De eerste transporten druppelen binnen maar de meeste zaken zullen nog elders hun rondjes draaien. Hier volgt de lijst, al zijn er her en der wat kleine aanpassingen begreep ik inmiddels. Vanaf vrijdag is het weer zes dagen kermisvieren in Oisterwijk. Het reclamebord wat je al weken langs de invalswegen ziet (omdat Haaren en Moergestel er ook op staan). Voor de liefhebbers van stroomkastjes en lege terreinen doe ik ook een duit in het zakje 😃
Kermisfan-Olaf Toen ik vanavond bij de transport/woonwagenlocatie aan de Sportlaan aankwam kwam ik al een transport van Jopie Oudsen tegen (met de Pink Date) op weg naar De Lind waar ik daarna ook even poolshoogte ging nemen… maar buiten de genoemde Pink Date en Kamelenrace trof ik daar nog niets aan. Normaal is de poffertjessalon de eerste die op dinsdag al druk aan het bouwen is maar die was nog niet te bekennen dit keer. Veel zaken draaien uiteraard nog op andere kermissen dus de komende dagen zien we het vanzelf wel arriveren.
Martijn-maramsp Leuk dat hier weer kermis is! Ben er in 2019 ook geweest en vond het een prachtige locatie. Wellicht dat ik van het weekend even ga kijken, maar het ligt eraan hoe ik terugkom vrijdag uit Dusseldorf. Kan ook zijn dat ik met de hitte zeg, dat ik lekker thuis blijf bij de airco 🙂
Kermisfan-Olaf En rond 16.30 uur Tot zover. Morgen waarschijnlijk weer een update. Men is nog op zoek naar een vervanger voor een afzegger, we will see.
Joey013 John67938 ohja natuurlijk.. ik las dat ze een zaak zoeken van max 22m lang en 7.5 diep ivm afzegging. Benieuwd waar het over gaat dan
Ralph2003 Kevin Inderdaad, bouwscooters zie je niet vaak meer voorbij komen. Ken me de Bumper Cars van Swinkels nog wel herinneren waar ook elk vloerdelen apart met een steekwagens vanuit de pakwagen de baan werd opgereden. Wat een intensieve klus zeg zo’n bouwscooter.
Kevin Ralph2003 Meen dat er in Oisterwijk geen klapbaan past daar tussen de bomen? Ockers reist ook nog met (2?) Bouwscooters.
Joey013 Kevin-KJP nee dat snap ik, 🤣 maar kan dan toch geschoven zijn waardoor die ruimte van 7.5 vrij komt 🤣
Kermisfan-Olaf Reactor staat er gewoon hoor. Monsterdrop is er niet, maar volgens mij werd die niet bedoeld gisteren toen de oproep kwam. Qua vermaak is er volgens mij alles wat op de lijst staat. Er is zelfs nog een kinderzaak bij gekomen; de Wuzzle van Martens. Zal zo nog een paar foto’s erbij plaatsen. Het is eigenlijk onmogelijk om met een middenbouw van de autoscooter op die plek te staan, vandaar een bouwscooter. De laatste jaren voor corona stond Kars er. Vroeger stonden er wel klapscooters (vaak Elsinga) maar toen was het terrein makkelijker begaanbaar.
Kermisfan-Olaf Hierbij zoals gezegd nog de laatste bouwupdate. Het Funhouse is de Adventure Island van Melissen. De trampoline is niet van Stroucken (die ik eerder spotte bij het woonwagenterrein). Die bleek op doorreis naar Tilburg te staan maar ook dit jaar is Brunselaar er weer met een van hun Trampolines. Verder nog wat kantzaken en kinderzaken erbij gekomen, zoals de Tea Cups van Ooversteegen, Mini Octopussy van Dumoulin en de Babysport van Stuy. De Wuzzle van Martens stond niet op de lijst maar het transport stond op het kermisterrein waarmee zo goed als alles wel aanwezig is.
Kermisfan-Olaf En dat waren ze weer. Morgen om 17.00 gaat het feest na 3 jaar eindelijk weer van start en de kermis duurt tot en met woensdag. Op die dag sluiten de we de kermis af met een vuurwerkshow om 23.00 uur.
GhostRiderPeter Prima opbouw repo Olaf 🙂 Altijd wel een leuke kermis voor erbij te doen naast TIlburg. Zelf ook paar keer gestaan en wat een lol de volgende kermis met die fijne plakbomen daar 🤣 Dat is poetsen geblazen zeg maar…..
PeterCenturion GhostRiderPeter Maar de plek zelf daar is heel erg mooi. En onder de bomen best wel koel als het warm is. Ieder nadeel heeft zijn voordeel…