Hallo!
De laatste stop was gisteren in Hannover.
Hier ben ik speciaal naar toe gegaan voor de nieuwe Police Department van Koevoets & de Vries.
Ik ben er niet specifiek naar toe gegaan om de eerste betalende bezoeker te worden, maar het kwam toevallig wel zo uit.
En hierdoor heb ik een VIP behandeling gehad, al zeg ik het zelf.
Eerst heb ik een rondje gemaakt door het fun house, en halverwege kwam ik een belgische monteur tegen die de lasers aan het afstellen was.
Het is de bedoeling dat je later deze lasers dient te ontwijken, en daarmee kun je punten halen. Dus dan zou je tegen elkaar kunnen strijden.
Even later kwam meneer de Vries aanlopen, waar ik ook een heel gesprek mee heb gevoerd, en hij heeft me een paar plekken laten zien waar je normaal als klant niet mag komen.
Vervolgens toen ik mijn rondje had gedaan, en bij de uitgang kwam, stond de medewerker die mij het kaartje had verkocht me op te wachten en gaf me een kaartje waarop stond vrij intree voor de hele dag.
Later kwam er nog een vrouw bij met een crew t-shirt, welke ik mocht hebben, en ik moest het briefje van 20 euro, waarmee ik betaald had, ondertekenen, met het idee dat die ingelijst zou gaan worden.
Nog weer wat later is mij te verstellen gegeven dat ik in Hamburg en Londen terug mag komen voor nog meer gratis ritjes.
Hamburg zal ik wel naar toe gaan, maar Londen is nog niet zeker.
Maar nu mijn mening over de zaak zelf.
Als eerste staat hij hier in Hannover op de verkeerde plek, waardoor de zaak klein oogt.
En je merkt ook gewoon heel erg dat nog niet alles af is.
Er is me verteld dat er boven nog elastieken worden opgehangen, en dat er bepaalde onderdelen nog niet zijn geplaatst, omdat die nog niet gekeurd zijn.
De free-fall is hiervan een voorbeeld. En door die free-fall is de glijbaan wel opgebouwd, maar nog niet in gebruik.
Over die free-fall kan ik melden dat het volgens deheer de Vries om een free-fall met een soort overslag gaat.
Je gaat niet helemaal over de kop, maar wel bijna.
Echter is de verwachting dat deze free fall pas in Londen in werking zou zijn. Tot die tijd is het zoals het is.
Al met al is het een mooi, groot, en ruim opgezet fun house, welke in de toekomst alleen maar beter kan worden.
Ik wens de heren Koevoets en de Vries in ieder geval heel veel succes op de reis, want dat is ze gegund na de pech die ze hadden met dat zuur in het schoonmaakmiddel en de corona onder andere.
Ik heb nog gevraagd of we dit funhouse nog in Nederland gingen zien, en kreeg meerdere antwoorden.
De heer de vries zei dat het waarschijnlijk is van niet, maar andere medewerkers zeiden van wel. Dat is dus afwachten.
Verder stond er gewoon een goede, grote, duitse kermis opgesteld, met eigenlijk alles wat je verwacht op een kermis van deze grootte.
Ik ga dan ook niet alles opnoemen wat er stond. Mocht je dat toch willen lezen, verwijs ik je naar de buren.
Wat me alleen wel op viel, was dat er geen, echt grote achtbaan stond, geen booster achtige zaak behalve dan de Infinity, en geen polyp.
Desalniettemin was dit echt een top kermis!
95 foto’s: