Hallo!
Nu dus de kermis van Erkelenz!
Ik zat te twijfelen of ik nou naar Hagen of Erkelenz zou gaan, voordat ik naar de kermis in Oberhausen zou gaan.
Het werdt dus Erkelenz, hoezeer er in Hagen ook een degelijke editie stond met onder andere de grote Breakdance van Bonner, en de x-factor van Klinge.
Laatstgenoemde had ik al gezien dit seizoen in Aachen, en toen ik op de lijst de Circus Circus van Grunder-Preuß zag staan, was de keuze toch wel snel gemaakt, want… Huss power baby!
Hier heb ik dan ook meerdere ritjes in gemaakt, en ik blijf het zeggen; Wat een geweldige machines heeft Huss gebouwd zeg!
Deze Huss Magic, welke gelijk ook nog eens de snelste is, is daar een goed voorbeeld van.
Ik had gezegd dat deze kermis me in meerdere opzichten positief verrast heeft, en dit is 1 van die opzichten.
Een ander opzicht is hoe groot deze kermis wel niet was.
Het hield maar niet op!
Het begon met een klein pleintje met een kleine draaimolen, gevolgd door een klein straatje met kraampjes.
Hierna volgde een grotere straat met kraampjes, en op de markt bij de kerk een podium.
Achter de kerk, verschuild tussen de bomen stond een rupsbaan, en vervolgens liep ik al slingerend richting het grote plein.
Maar ook hier hield de kermis niet op, want ik zag op een bordje dat er ook in het park kermis was, en vanaf het grote plein kon je nog een straatje inlopen om uiteindelijk op een klein pleintje te komen, en daar hield de kermis pas op!
Tel daarbij de schitterende binnenstad op, en ook het steengoede attractie aanbod, met naast de circus circus en de rupsbaan, een autoscooter, het bierdorp van Dreßen (helaas stond zijn polyp er niet), De Chaosfabrik van Meyer, welke ik nog nooit gezien had, de Jumpstreet van Klaasen, Schlagerexpress van Detlaf Dreßen, en de Silbermine van Issel, welke ik ook nog nooit gezien had!
Al met al staan er helemaal niet zo heel veel attracties, maar doordat de kermis zich door de hele binnenstad slingert, voelt de kermis gewoon erg groot aan, en ik heb er dan ook ongeveer 2.5 uur rondgelopen.
Achteraf gezien had ik er beter wat meer tempo op kunnen zetten, want nu had ik nog vrij weinig tijd over voor Oberhausen, maar daarover later meer.
Deze kermis voelde voor mij aan als een overtreffende trap van Dülmen, maar het kan altijd nog Stark, Starker, Sterkrader, want Oberhausen is echt, by far de overtreffende trap.