Bedankt voor de mooie complimenten.
Voor de liefhebber nog de timelaps van de bouw van de 2 onderstellen.
Het project gaat verder, de rest van de machine is namelijk besteld en zo kwamen geleidelijk deze week de blokjes binnen stromen.
Maar eerst heb ik de middenbouw wat aangepast zodat de โzijflappenโ die uitvouwen om de rest van de trailers aan koppelen ook naar buiten gebogen kunnen worden net zoals in het echt.

Hierna was het tijd voor de nieuwe blokjes !

Na het uittellen en controleren van alle blokjes kon het leukste beginnen het bouwen !

Hierna kon het passen en meten beginnen om alles op de goeie manier op transport te krijgen.

Klein detail maar in het echt is de hoofdsteun van de gondels rood aan de achterkant en zwart aan de voorkant. Dit wou ik zelf ook graag bereiken en dit heb ik gedaan door een mat zwarte plak folie te gebruiken en alle 32 blokjes los te beplakken met de zwarte folie.

En toen kon het brute werk echt beginnen tijd voor de midden ton !

En toen mocht ik eindelijk aan de hoof arm beginnen deze is samen met de midden ton 5 keer opnieuw ontworpen voor hij naar mijn zin was en besteld werd.

Na wat testjes met op en afbouwen kwam ik er achter dat de midden ton te ver nog naar achter zat om voorbij de armen te komen bij het afbreken. Dus moesten de armen weer gedemonteerd worden en aangepast.
Waarna die een paar centimeter naar voor kon komen waardoor die er nu wel langs kan.

Ook meneer Ordelmans zijn V8 mag natuurlijk niet ontbreken bij deze zaak.
De kraan achter op de truck moet nog gebouwd worden maar komt er zeker ook op.

De zaak is zo goed als af. Het programmeren van de rit en de het wisselen van de kanten is begonnen. Dit gaat volledig computer gestuurd gebeuren net zoals de echte zaak.

Ook is de personeelskleding inmiddels binnen gekomen ๐

En nu hoor ik jullie vragen waar zijn de fotos van het eind resultaat ? Die houden jullie nog even van me te goed!
Tot de volgende update !