[b]Het grote winter overzicht [/b]
De winter, de tijd dat bijna alle kermis attracties opstal staan uit elkaar liggen en is goed worden na gekeken voor onderhoud en aanpassingen.
Zo ook bij hier ik ga jullie even een overzicht geven waar ik momenteel allemaal mee bezig ben wat er gaat gebeuren en waarom.
Om af te trappen is around the world deze winter aan de beurt.
De paal opgebouwd van rode lego onderdelen gaat er af, na vele jaren gaat een lang gekoesterde wens van mij in vervulling de paal wordt vervangen voor een grijzen paal. Ik heb hier zo lang mee gewacht omdat de nieuwe paal voor mij aan een aantal criteria moest gaan voldoen.
- sleepcontacten zodat de motor die de molen moet draaien niet meer omhoog hoeft met een kabel maar gewoon zijn stroom kan pakken van de paal zodat daar geen gedoe meer mee is.
-Full color led verlichting om zo de ervaring van de attractie nog realistischer te maken. En sinds de komst van het zogenaamde Dream color led verlichting is die stap een stuk dichter bij gekomen ( hier later meer over )
-Hij moest grijs worden en bestaan net zoals in het echt uit massieve delen zodat de opbouw van de paal een stuk sneller gaat.
Verder moest de molen soepeler gaan draaien na dat Van Beek de molens van de hand heeft gedaan en aan verschillende partijen heeft verkocht moest ik een keus gaan maken welke molen het nu ging worden.
Dat is uiteindelijk Around the world van Dauphin geworden.
Hier heb ik vervolgens ook de vrachtwagen op aangepast en de decals van de molen vervangen.
Momenteel is around the world zo goed als klaar de led verlichting is binnen het is alleen nog even wachten op de laatste onderdelen daar van en dan kunnen we gaan aansluiten.
Als alles aangesloten is en werkt ga ik dat zeker met jullie delen.
De 2e attractie die deze winter een grote beurt gaat krijgen is de breakdance van Sipkema.
Ook deze gaat verder in de verlichting worden gezet.
De daken waren de laatste anderhalf jaar al voorzien van verlichting dat beviel mij zo goed dat nu ook de borden en de diamand verlichting krijgen.
Voor de diamand heb ik hard en lang moeten zoeken maar ik heb het gevonden een sleepcontact die precies door het midden van de krans van de breakdance past zodat tijdens het draaien de schijf van stroom kan worden voorzien.
Ook zijn de kruizen aangepast en krijgt als alles goed is de middenbouw net zoals in het echt een nieuw kleurtje maar hier voor moet ik natuurlijk wachten om te zien wat Sipkema er zelf mee gaat doen.
De breakdance ligt dan nu ook helemaal uit elkaar.
De laatste attractie waar iets mee gaat gebeuren isโฆ..
De American Trip, de kmg wip
Tja deze attractie heeft een speciaal plekje in mijn hart.
De american trip stond altijd bij mij in het dorp hier is mijn liefde voor de kermis begonnen en ook eerste attractie waar ik ooit in me leven in ben geweest.
De fascinatie voor de american trip heeft zich vertaalt in de na bouwen er van een jaar later ben ik als klein jochie samen met mijn vader op de kassa afgestapt om te vragen of ik mijn lego american trip mocht laten zien.
Natuurlijk was het antwoord en ik als klein jochie mocht de kassa in om mijn model daar te demonstreren.
De exploitant en zijn vrouw waren erg onder de indruk van het model en ik natuurlijk van de kassa de knopjes en alles er op heen.
Na het laten zien van het model hebben we contact gehouden en het jaar er op ben ik gaan helpen op de kaartjes op te halen en dat doe ik tot op de dag van vandaag nog elk jaar weer.
Ik heb door het na bouwen van de american trip de familie Van Der Molen persoonlijk mogen leren kennen.
Dus zoals jullie begrijpen heeft de american trip een speciaal plekje in mijn hart.
De wip is vorig jaar gerestyled naar Defender een prachtige restyle wat mij betreft en omdat mijn wip al 10 jaar oud is 1000e rondjes heeft gedraaid en van ellende uit elkaar valt heb ik besloten om de wip niet te restylen maar te herbouwen.
En de oude american trip een mooi plekje te geven op mijn kast.
De defender is al in de computer getekend en klaar om besteld te worden.
Hier later meer over.
Zo en toen was de portemonnee leeg voor dit jaar.
Hier de status van de nog niet afgebouwde attracties.
- Kmg Fun Factory, die staat momenteel op transport het dak en de rondvloer moet hier nog voor worden besteld.
De molen draait goed ik hoop deze in 2020 af te kunnen maken
- Skate Jumper daar lopen nu wat testjes mee om een systeem te krijgen waar de hydrauliek draaiend kan werken deze testen waren goed.
het is wachten op een pot goud die ik vind om onderdelen te kunnen bestellen.
- De spongebob space rocket een simulator raket een klein zei projectje die ik gewoon nog even af moet maken om het kinder aanbod in lego city wat aan te dikken.
Dat was hem voor zo ver.