Goedemiddag!
Nu één van de grootste reportages van dit jaar waarschijnlijk, namelijk de kermis in Stuttgart waar ik een bezoek bracht op de laatste familiedag van deze kermis.
De eerste 7 foto’s zijn van respectievelijk de ingang van Rulantica van het europa park in Rust, het uitzicht vanaf mijn hotel, een beekje vlak bij mijn hotel, en het uitzicht vanuit de trein op weg naar mijn tweede hotel.
Verder stond er in Stuttgart echt een goede kermis, welke zelfs nog groter is in het najaar.
XXL krake van Muller, Hot Shot van Dolle, Crazy Vegas van Lehmann, 4 autoscooters, Feuer & Eis van Barth, The real Shake van Blume, XXL lach haus van Renz, Musik Express van Kinzler, Haunted mansion van Hinzen, Infinity van Hoefnagels, Action Center van Wilhelm, Hangover the Tower van Schneider, Wellenflug van Baumgartner, Looping Star van Bohm, Geheimenisse des Orients van Moser, Flipper van Meeß, Euro Coaster van Buwalda/Fackler, Disco Fieber van Schramm, zijn slechts de eerste paar attracties van deze kermis.
We zijn ongeveer halverge de lijst, en gaan verder met het echt prachtige Bellevue rad van Bruch en de Wilde Maus van Eberhardt welke (in ieder geval vroeger) altijd als een dubbele muis stond opgesteld op de grote Canstatter Wasen.
Verder met de Gladiator van Kriek, Flyer van Boos, Ralley Monte Carlo van Fackler, Breakdance no1 (welke een no2 is) van Kinzler (met super goede ritten overigens!) Geister Villa van v/d Molengraft/Sipkema, Music Shop van Weeber, Auf Manitus Spuren (Wildwasser 2) van Heitmann, Glasfabrik van Moser, een stijle wand, Rock & Roller coaster van Vorlop en de XXL van Zinecker.
Ik wil nog even de XXL krake en de Infinity apart aanhalen.
Als eerste de XXL Krake.
Ik had gehoopt dat Maximilian Hans zelf achter de knoppen zat, maar dit keer was het zijn vrouw (althans dat denk ik).
Ik had al wat ritten op youtube gekeken waar Maximillian Hans draaide, en deze waren erg goed, maar de ritten van de vrouw achter de knoppen waren zelfs wellicht nog beter!
Fantastische microfoon show, met zeer lange en gevarieerde ritten, en het was echt te merken dat alles ook soepel werkte. Nergens een schokje te bekennen!
Verder ziet de molen er echt perfect onderhouden uit, en nergens is iets te bekennen van achterstallig onderhoud. Alles blonk en glimde, alsof de molen net van de fabriek kwam, terwijl hij toch echt pas in in 1971 gebouwd is!
Top dus om deze machine te zien en te doen!
Dan de Infinity.
Zoals bekend heb ik een beetje een zwakke maag, maar deze machine kan ik altijd zonder problemen doen.
Soms gooit ie de gondels op het eind nog even los, maar dat gebeurde dit keer niet, wat de rit alsnog vrij lang maakt, want voor je over de kop gaat, ben je alsnog een paar minuten verder.
Dit blijft toch altijd een gevaarte om te zien, wat echt super is!
Het is eigenlijk te hopen dat er nog meer van deze molens ooit gebouwd gaan worden, want het was, is en blijft, echt een fantastische attractie!
Grote en goede kermis dus, met veel Nederlandse inbreng.
Hou er wel rekening mee dat als je zelf deze kermis bezoekt, het ten strengste verboden is eten en drinken mee te nemen het terrein op!
Ik had voor de avond een paar flessen drinken gekocht, maar bij het gebrek aan kluisjes, kon ik deze helaas weg gooien, want er werd me te gehore gegeven dat ik absoluut geen flessen en eten mee naar binnen mocht nemen.
Dit is de eerste keer dat ik hier tegenaan liep op een kermis, maar voor de volgende keer weet ik het voor dan.
In totaal 129 foto’s.