De kermis in Uden was in de regio Uden al lang een begrip en heeft i.m.o. de term “Mega” eigenlijk niet nodig. Net als Best, Weert, Hoorn of Tilburg dat ook niet nodig hebben. Er stond en staat altijd wel een goede kermis. De verwachtingen zijn door de jaren heen echter wel groter geworden en dat komt ook doordat de kermis anders wordt weggezet…. als Mega Kermis dus (dan verwacht je nog meer dan het al was) en dat ze de strijd met Tilburg wilden aangaan. Het enthousiasme van de de kermismeester in Uden valt absoluut te prijzen natuurlijk, daar is helemaal niks mis mee en je moet natuurlijk altijd streven naar een topkermis voor wat er mogelijk is. Maar de kermis in Uden mag dan een wat magere lijst hebben, afgaande op wat de verwachtingen zijn… er staat natuurlijk nog steeds een nette kermis die bij Uden past, al is het aantal zaken wellicht wat groot. De strijd die men aan wilde gaan met Tilburg is volgens mij wel wat geluwd gelukkig, die strijd was overigens eenzijdig want in Tilburg lachte men volgens mij gewoon een keer en haalde de schouders erbij op.
Het is jammer dat de Robotix heeft afgemeld maar is dat dan echt zo’n super zaak? Ja, we hebben hem niet in Nederland, maar de Robotix staat ook niet op heel veel grote kermissen in Duitsland. Wat betreft het OV vind ik Uden nog zo slecht niet bereikbaar eigenlijk. Vanaf station Oss stap je uit de trein zo de bus in naar Uden en die is er in 23 minuten.
Of ik Uden ga bezoeken hangt een beetje af van wat de temperaturen gaan doen maandag/dinsdag. Dat zijn de dagen waarop Uden voor mij het beste gaat uitkomen. Ik heb in mijn eigen dorp ook een (mega 😛 haha) kermis en die vind ik leuk om op de weekenddagen te bezoeken en dinsdagavond start de opbouw van Tilburg. Ach, ieder zijn eigen kermissen en voorkeuren toch? Laat eenieder in zijn of haar waarde en geniet gewoon van de kermissen die je zelf bezoekt zou ik zeggen.