PieterRJ Nu ik toch in de omgeving van Steenwijk op de camping sta, en ik in hrt centrum moest zijn, ben ik ook gelijk langs de kermis op de Markt geweest. Toch bijzonder dat een stad met deze grootte maar zo’n kleine (dorps)kermis heeft. Ik vond het ook behoorlijk krap op elkaar staan. Zeker met de drukte die er deze zaterdagmiddag was gaf het een benauwd gevoel. Desondanks foto’s gemaakt:
JanF PieterRJ Ik ben er gisteravond geweest en ik vind het juist wel gezellig als de kermis een beetje krap is opgesteld. En het is volgens mij ook weer voor het eerst dat er met Pasen kermis is. Thnx voor de foto’s.
RoodwitterJeroen In het verleden was het “gedempte Steenwijkerdiep” het kermisterrein. Daar was veel meer ruimte, maar de laatste jaren werd daar nog maar de helft van gebruikt. De publieke belangstelling op die locatie werd ook steeds minder. Nu met vier supermarkten dichtbij, is deze locatie geen optie meer. De markt is inderdaad beperkt wat ruimte betreft. Maar met de terrassen er omheen is het wel een sfeervolle locatie. Met het mooie weer van de afgelopen dagen weet ook het publiek de kermis weer te vinden. De exploitanten hebben een goede boterham verdiend! Wellicht is in de toekomst een tweede plein (oosterpoort) een optie. Voor nu ben ik als Steenwijker en kermis liefhebber dik tevreden met de kermis die Willy Seggers heeft neergezet.