Jarno Ook ik ben naar Den Haag gegaan voor de koningskermis daar! In deze nieuwe reportage neem ik je mee over de zeer goede koningskermis op het Malieveld in Den Haag! Ik vertel je wat ik van de kermis vind en laat je zien wat er allemaal staat. Ook nemen we de Hurricane (van Reken - Brouwers) onder de loep en behandelen we de gerestylede Mega Slide (Vonck)!
PieterRJ Gisteren naar Den Haag geweest. Ik wilde de Police Academy en de Power Surge eens in het echt zien. Helaas kwamen ze beiden niet op tijd naar Den Haag (PA helemaal niet). Bleef dus over een ouderwetse kermis zonder echte nieuwigheden. Ik had de jongste al beloofd om heen te gaan en belofte maakt schuld. Daarom toch maar met de trein (eindelijk na 2 jaar zonder kapje, wat een verademing - letterlijk!) naar Den Haag om in de middag hier te kijken. Tsja, een maandagmiddag naar een kermis rond het openingsuur. Dan weet je van te voren dat het niet druk is. Desondanks liepen er toch nog mensen op het terrein. En dat het niet druk was en daardoor exploitanten wellicht blij waren dat er iemand liep was te merken bij een aantal attracties. Jesse kon behoorlijk lang op de Wipe Out en de waterballen. Aanbod aan attracties was goed en groots. Veel grootvermaak. Voor mij voor het eerst sinds 2005 dat ik deze Break Dance No 1 weer eens in Nederland zag draaien. En hoewel ik het met de kleuren net een draaiende suikerspinkraam vind, was het geluid weer ouderwets heerlijk om naar te luisteren. Blij dat na een tijd eindelijk weer eens kermis gevierd kon worden. Over de ritprijzen ga ik het niet hebben, het is een keuze om in te stappen, en mijn keuze was dat ik een ronde over sloeg bij bepaalde attracties maar dat Jesse dan alleen kon. Zo had hij tenminste nog genoeg attracties om in te stappen. Wij hebben al enkele jaren geleden afgesproken om geen spelletjes meer te doen, dit vanwege de prijs-kwaliteit. Wanneer het te winnen speelgoed nog redelijk van kwaliteit is, dan willen wij nog wel eens de gok wagen, maar meestal wordt het een extra rondje in het funhouse. Hier wat foto’s van gisteren. Ik krijg het maar niet voor elkaar om Jesse hier in mee te krijgen. Hoogtevrees is een dingetje voor hem. Jammer want kan altijd heerlijk van het uitzicht genieten. Dit is meer wat voor de kinderen. Elke kermis waar deze staat (of een ander exemplaar) moet een rondje gelopen worden. Daarom ook extra jammer dat de Police Academy er niet stond 2 Breakers… Ik vraag mij af als het echt druk is voor wie de jeugd kiest. Ik zal altijd voor een No 1 gaan! Heerlijk vrolijke kleuren Volgens Jesse wilde die beer iets in zijn oor duwen Om het vervolgens weer via zijn neus uit te halen Helaas draaide deze gistermiddag niet en was hij gesloten. In de avond lijkt mij dit een mooi schouwspel met al dat licht! Mag je zweefmolen zeggen? Maar wat een mooi exemplaar is dit toch zeg! Ik vraag mij alleen af of er ook echt veel publiek in gaat. Ik heb hem op de kermissen dat ik hem zag nog nooit goed bezocht zien worden. Hopelijk ligt dit aan mij ( ik ben er 9 van de 10 keer in de middag) en niet aan de attractie. En dan één van Jesse zijn favorieten. Hem maak het spel niet uit (Dus hoeft niet als laatste over te blijven) maar het springen over de stok vindt hij leuker. Zeker om dit met de raarste capriolen te doen. Gelukkig voor hem was hij de enige op de baan en had de exploitant alle tijd voor hem en kreeg hij een privé show. Hulde hiervoor. Hij heeft genoten en vroeg uiteindelijk of hij mocht stoppen 🙂 Nog zo’n exploitant waar ik mijn petje voor af neem. Normaal is het 5 minuten lopen en dan gaat er een stopwatch aan. Hier niet. Hier was een medewerker bezig om de ritsen in te smeren en Jesse was de enige in de baan. Hierdoor liet men hem gewoon zijn gang gaan zolang de medewerker bezig was. Ook andere kinderen kwamen er bij en ook deze kregen alle tijd, er was geen wachtrij dus men koos voor het plezier van de kinderen ipv de tijd. Netjes!
PieterRJ Cake Walk / Funhouse…. moet mij denken aan de jaren 90. Voor 12,50 gulden een avondkaart en de hele avond in het Action House. En hier de attractie die ik al jaren niet meer gedaan of draaiend gezien had. Kermis Spijkenisse in 2005 was de laatste keer. Ik ben geen fan van de kleurstelling, maar alles beter dan hoe de Belgische eigenaar hem ‘verkr@#$’ had. Helaas geen avondshow, maar het geluid was weer heerlijk. In 1992 stond deze onder Ordelman in Den Helder en 15 ritjes achter elkaar was heel gewoon, dringen om een karretje was het altijd, schijf stond nog niet stil of het was al rennen. Mooie herinneringen aan mooie tijden toen ik zelf nog kind was en met vrienden avonden op de kermis verbleef. In dat opzicht wel jammer dat je ouder wordt! Zeker als je nagaat dat mijn lichaam in 1992 als 15 jarige zeker 15 ritjes vol hield en tegenwoordig mijn lichaam na één rondje al zegt ‘stop maar!’ Jesse heeft wel een grote mond en praatjes altijd klaar maar eigenlijk heeft hij een heel klein hartje. Hij durft helaas nog niet in de Break Dance. Ik heb ooit gezegd dat als hij met mij mee er in ging hij 10 euro kreeg. Op deze foto draaide de schijf een beetje dus hij was van mening dat hij bij een draaiende Break Dance geweest is dus dat het ook geldt… jammer joh. Doordat ik niet wil dat ik in een attractie zit en mijn kind(eren) aan de kant op mij moeten wachten ben ik er helaas ook niet in geweest. Wie weet heb ik dit jaar nog ergens een keer geluk als Annelies ook mee is. Ik las hele discussies over deze baan. Niets mis mee en die ledborden vallen mij niet eens op. Jesse heeft er in ieder geval plezier op. En het echte baby in hem gaat er wel af als ik deze foto zie Even terug om nog te kunnen botsen. Exploitant snapte dat een kind plezier voorop heeft staan. Lange ritten en de penningen waren stukken goedkoper dan aangegeven.
Martijn-maramsp PieterRJ En hier de attractie die ik al jaren niet meer gedaan of draaiend gezien had. Kermis Spijkenisse in 2005 was de laatste keer. Ik ben geen fan van de kleurstelling, maar alles beter dan hoe de Belgische eigenaar hem ‘verkr@#$’ had. Helaas geen avondshow, maar het geluid was weer heerlijk. In 1992 stond deze onder Ordelman in Den Helder en 15 ritjes achter elkaar was heel gewoon, dringen om een karretje was het altijd, schijf stond nog niet stil of het was al rennen. Mooie herinneringen aan mooie tijden toen ik zelf nog kind was en met vrienden avonden op de kermis verbleef. In dat opzicht wel jammer dat je ouder wordt! Zeker als je nagaat dat mijn lichaam in 1992 als 15 jarige zeker 15 ritjes vol hield en tegenwoordig mijn lichaam na één rondje al zegt ‘stop maar!’ Moet dan ook wel zeggen dat de Poorter niet vies is van ritjes van 10 minuten soms 🙂 Dus tja, dat ga je wel voelen op den duur. Bedankt in ieder geval voor deze heerlijke reportage! Super mooie foto’s en goed in elkaar gezet!
Grandjohn eergisteren maar gauw naar Den Haag geweest om het weer allemaal op beeld te zetten de Power Surge was gearriveerd bij deze wens ik de familie Vallentgoed heel veel succes en goeden verdiensten met deze mooie nieuwe aanwinst op de Nederlandse Kermissen verder staat er een zeer ruime aanbod met Attracties MVG Team Eurofair
Jay-RideMaster Hallo. Ik heb gisteren deze kermis bezocht en vond het een mooie kermis. De Power Surge gaf leuke ritten weg met een leuk showtje. Niet heel bijzonder, maar gewoon prima. Enige echte minpuntje was dat de ritten wat mij betreft iets langer hadden gemogen. 3 minuutjes is toch wat aan de korte kant. De Power Surge vind ik dus een mooie aanwinst voor de Nederlandse kermis. De Break Dance van De Poorter was zonder twijfel mijn favoriet deze kermis. Hele goede (lange) ritten met een steengoede show. Zaak ziet er erg goed uit en dan natuurlijk vooral in het donker met alle verlichting, rook, vuureffecten etc. etc. Overal waar ik hem tegenkom maakt hij alle verwachtingen weer waar. Met stipt de nummer 1 Break Dance van Nederland wat mij betreft. Dan zijn concurrent van deze kermis, de Future Dance. Ik hoor altijd goede verhalen over deze Break Dance, maar op de één of andere manier vind ik hem altijd matig presteren als ik hem tegenkom. De ritten zijn altijd goed, maar een goede show mis ik altijd. Hij geeft altijd wel een beetje show, maar niet zoals ik altijd van andere hoor en ik zelf op filmpjes zie. Gisteren kwam daar verandering in. Dat ik hem in de middag tegenkwam merkte ik al dat hij meer show gaf dan ik normaal zie/hoor. Toen het donker was gaf hij echt goede ritten weg, dus ik was heel blij dat ik eindelijk eens goede ritten had bij de Future Dance. Aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant jammer dat daar voor mijn gevoel concurrentie voor nodig is. Ik hoop dat ik elke keer dat ik hem tegenkwam gewoon pech had. Verder gaf de Turbo Polyp ook hele goede ritten weg en was het fijn om de Propeller weer in Nederland te zien. Duitsland loopt nu steeds beter op gebied van kermissen in corona tijd, dus had verwacht dat hij dit jaar weer veel in Duitsland ging reizen. Dat zal hij vast ook wel gaan doen, maar was dus blij hem nog tegen te komen in Nederland. Er stond een mooie kermis opgesteld op het Malieveld. Nu snel door naar de foto’s. niet posten, er komt meer
Martijn-maramsp Jay-RideMaster Inderdaad een schitterende zonsondergang! Bedankt voor deze plaatjes van foto’s!
Jay-RideMaster Ook heb ik nog een aantal video’s gemaakt. De Break Dance van De Poorter gefilmd vanaf de Viva Las Vegas. (leek mij wel een mooi perspectief) En uiteraard de nieuwe Power Surge.
Alex Jay-RideMaster Het filmpunt van de Break Dance is ideaal voor een “show rit” , maar om het ook nu zo te noemen…… nee. Daar zijn vele betere voorbeelden van te vinden. En 1 van die betere voorbeelden zijn begonnen met een speciaal intro, jammer genoeg “lenen” steeds meer mensen dat intro en dat maakt het niet altijd meer iets speciaals.
DannyPolypfreak1987 Na 4 jaar geen kermis meer te hebben bezocht buiten het dorp vond ik het eens tijd om eens op pad te gaan. In 2018 was Hoorn mijn laatste kermis die ik buiten het dorp bezocht, 2019 stond in het teken van mijn verhuizing naar een nieuw huis, dus ik had geen tijd meer voor kermis, aan het eind van 2019 had ik het plan om mijn oude hobby maar weer eens op te pakken. Helaas kwamen in 2020 en 2021 corona om de hoek kijken. Omdat ik niet echt veel zin had om besmet te raken dus die 2 jaar ook maar kermis aan mij voorbij laten gaan. Ondanks dat corona nog niet helemaal weg is, maar het wel weer een stukje veiliger is heb ik vandaag eindelijk weer een mooie kermis bezocht. Bij de ingang van de kermis merkte ik dat ik wel even moest wennen aan de mensenmassa. Blijkbaar dachten veel mensen hetzelfde als ik, het was stralend kermisweer 🙂. Aangezien ik al een aantal jaren niet meer zo veel kermis heb gezien waren een aantal attracties voor mij nieuw. Denk aan het reuzenrad, El Mundo (wat een prachtige zaak is dat zeg!), Dance Jumper, Projekt 1, Power Surge en de Huricane. Bij een 2e ronde nog even een ritje gedaan in de Turbo Polyp om te kijken of ik nog tegen het draaien kan, het antwoord is, gelukkig, ja 😃. De sfeer was goed en het smaakt weer naar meer. Hieronder enkele foto’s. Op naar de volgende kermis!
John67938 Ik heb deze kermis afgelopen donderdag ook bezocht vanaf ongeveer 16:00 tot 18:00 het was behoorlijk stil, sommige attrakties stonden helemaal stil of was nog niet eens open (projekt 1)