Vanavond niet aan mijn spookhuis gewerkt maar afgelopen dagen wel…
Het leek me erg leuk om op de galerij die de torens verbindt een spook te laten ‘wandelen’. Ik liep al langer met die gedachte rond maar dat omzetten is natuurlijk weer wat anders. Maar goed, ik wist dat ik alle onderdelen nog had liggen en ben dus aan de slag gegaan. De galerij heeft een werkbreedte van nauwelijks 6cm dus dat is best wel krap.
Dus ik heb een kettingbaan gemaakt, gewoon van triplex (2,5mm)waaronder ik een 12v motor heb gemonteerd. Die motor valt probleemloos weg in een van de rechtertorens. Die ketting heb ik al jaren liggen en is smaller dan ’n gewone fietsketting. Hoe ik er aan gekomen ben weet ik echt niet meer maar vermoedelijk sloop van een of andere machine.

Aan de ene kant zit ’n tandwiel (voor de aandrijving) en aan de andere kant een lager (voor de geleiding).

Inmiddels heb ik het geheel al, op proef, ingebouwd. Mijn paspoppetje gebruik ik als tijdelijk spook gewoon om te zien of het allemaal werkt zoals ik gedacht had. Alles moet nog ’n keer uit elkaar om te kunnen afwerken.

Ik sluit af met ’n filmpje. Het poppetje staat niet rechtop wat wel zou kunnen, maar is geknikt zodat je het wat beter kunt zien. Ook ‘loopt’ dit spook nu wat te hard maar de snelheid omlaag brengen is geen enkel probleem.
Dat was het weer voor vandaag!