Voor ik verder ga wil ik eerst iedereen bedanken voor de leuke reacties op de bouw van mijn spookhuis!!!
Omdat ik geregeld foto’s maak en ik het overzicht niet wil kwijtraken, wil ik niet te lang wachten met het plaatsen op deze site. Dus bij deze de foto’s van de vorderingen van de laatste dagen.
De torens aan de rechterkant beginnen nu echt vorm aan te nemen maar ik ontdekte dat de meest linkse de uitgang gedeeltelijk blokkeerde. Ik heb dat opgelost door op de begane grond de toren te versmallen en een onderdoorgang te maken.

Nu kan vanaf de eerste etage de toren weer in de oorspronkelijke breedte verder gebouwd worden. Doordat de torens tegen elkaar aanleunen moest ik een stuk uit het dak van de rechtertoren zagen. Dat is goed gelukt.

Omdat ik singles op de daken wil leggen heb ik 500 ijsstokjes besteld. Elk stokje levert, eenmaal gezaagd, 2 singles op. Dus ik kan nu 1000 singles maken. Ik heb overwogen om ze kant en klaar te kopen maar dat is weer erg duur en dus zaag ik ze zelf. Het enige nadeel is dat ze relatief dik zijn geworden maar dat is niet echt storend.
De shingles worden stuk voor stuk op het dak gelijmd (weer met secondelijm). Bijgaande foto’s laten zien hoe dat gaat.

Bij het aanbrengen van de singles was het wel een klusje om mooi om de dakkapel heen te werken. Ook heb ik al lijsten op ’n hoek aangebracht. De latjes die ik daarvoor heb gebruikt konden helaas niet smaller worden uitgevoerd. Maar het is nu wel netjes afgewerkt!

Ik heb er geen idee van hoeveel singles ik nu verwerkt heb maar het zijn er erg veel. Morgen verder met de linkerkant van het dak.