Zoals ik al gezegd heb was ik van plan om dit weekend te besteden aan het bouwen van een nieuw karretje voor mijn spookhuis.
Daarbij moest ik de volgende zaken in de gaten houden;
*de wagen moest smaller en korter worden,
*het motorgedeelte (chassis) moet gemakkelijk toegankelijk zijn (om de tandwielen te smeren en om de koolborstels eenvoudig te kunnen vervangen),
*de zitbank moest korter worden zodat de passagier met de rug tegen het achterschot zit,
*goede gewichtverdeling
*geen hoekig ontwerp maar liever rondingen.
*chassis moet los kunnen van de kap.
De voorkant is nu rond. Op die manier is de kans op blijven haken tijdens de rit (en het openen van de deuren) minimaal c.q. onmogelijk.

De voorkant van de kap heb ik met vezelplaat opgevuld en vervolgens rond (eigenlijk bol) geschuurd. De binnenkant heb ik met een schuurrolletje terug gebracht tot zo’n 3mm.

In het achterschot van de wagen is een uitsparing gemaakt zodat de permanentmagneet de nodige ruimte krijgt.

Door het achterschot schuin te plaatsen wordt de zitbank smaller en blijft er ruimte voor de magneet: twee vliegen in een klap!

Het chassis valt mooi weg in de onderplaat. Ik heb niet hoeven schroeven omdat het goed geklemd zit.

Tegen het voetenschot van de zitbank komt ’n stukje 1mm triplex. Het gat is dan mooi weggewerkt.
Inmiddels is de kap al ’n keertje in de grondlak gezet.

Oud en nieuw naast elkaar (zie het verschil in grootte!).

Als laatste heb ik het doodshoofdje op het achterschot gelijmd. Dit om het uitstekende motorgedeelte te bedekken.

Tot slot nog ’n filmpje van de baan met de nieuwe wagen.