Af en toe doet de PC niet wat ik wil maar nu staat het filmpje er dan uiteindelijk toch!
En dus kan ik verder met mijn verslag van vandaag.
Omdat ik de torens wat mooier wilde afwerken ben ik aan de slag gegaan met dit spul (zie foto).

Daar kun je mee stucen maar je kunt er ook ’n steentjespatroon mee aanbrengen. Een combinatie van beide is natuurlijk óók mogelijk. (Dat wilde ik eerst doen.) Ik heb dit uitgeprobeerd op ’n reststukje triplex. Ik vond het resultaat verbluffend en erg mooi doordat het er zo realistisch uitziet.
Ik heb gekozen voor het steentjespatroon. Dit moet je aanbrengen middels ’n sjabloon. Dat klinkt overigens eenvoudiger dan dat het is. Om ’n mooi patroon te krijgen moet je het sjabloon precies passend maken op de ondergrond. Maar met ’n flink scherp mes lukt dat wel. Bijgaand zie je zo’n sjabloon dat ik gebruikt heb en voor de meest rechtse toren precies op maat heb gesneden.

Vervolgens lijm je het sjabloon met fotolijm op de ondergrond. (Je moet er overigens wel goed op letten dat het sjabloon overal netjes op zijn plaats blijft zitten want anders krijg je vlekvorming.) Fotolijm laat gemakkelijk los en in spuitbusvorm is het ook nog eens super gemakkelijk in gebruik.
Nadat ik de pasta op kleur had gebracht kon het smeren beginnen. Bijgaand zie je het resultaat van ’n avondje kledderen… (Het stukje zijwand net onder het dak moet ik nog maken.)

Inmiddels is alles weer gereinigd en kan ik verder met de volgende wand.