Zoals in vorige posts aangegeven, zullen nieuwe posts van de eerder getoonde modellen, voorlopig niet plaatsvinden.
Niet alleen omdat ik wat “primeurs” voor Lutjebroek wil bewaren, maar ook omdat het (verher)bouwen niet altijd nieuwe plaatjes oplevert, maar wel vaak veel tijd (en soms “frustratie”) kost waardoor ik vaak weer vergeet foto’s te maken.
Om zo af en toe toch wat nieuws te kunnen posten is misschien voor de liefhebbers wel leuk, om eens in mijn “keuken” mee te kijken tijdens de bouw van het transport voor de Blauwer Enzian. Afgelopen week begonnen met de bouw met de trekkers, waarbij een Volvo F88 model staat!
Eerst begonnen met de stuurinrichting:

Vervolgens de achterassen vormgegeven:

En toen uiteraard het chassis;

Toen de motoren ontworpen:

En vervolgens de luchttanks;

Ook een idee voor de stuurkolom uitgewerkt;

En dan wordt het tijd om e.e.a. in elkaar te zetten;

De radiatoren:

En dan blijkt dat hetgeen in mijn hoofd zit, niet altijd goed uitpakt!
De gebruikte ventilator op het motorblok heeft de hoogte van één Lego steentje, waarbij ik veronderstelde dat de hoogte gelijk was aan de dikte van één Lego steentje. Hierdoor past de radiator net niet voor het motorblok. Nu zou ik de radiator 1,5 steentje voor het motorblok kunnen plaatsten, maar ik ben bang dat grote gevolgen zal hebben voor het verdere bouwproces. Dus na wat nadenken, de ventilator vervangen;

En dan is het resultaat tot zover;

Ik had ook nog de luchttanks willen plaatsen, maar ondanks het feit dat ik ze er goed uit vind zien, blijken ze net te groot te zijn. Nadeel is dat het alternatief/variant waarbij de 2×2 ronde stukjes vervangen worden door 1×1 stukjes, weer te klein is. Dus ik zit nu te denken aan oplossing met zwarte Lego hoofdjes. Helaas niet op voorraad dus de eventuele oplossing moet nog even wachten…