RoodwitterJeroen Gistermiddag ook even in Alkmaar geweest. Net als in Zwolle een prima alternatieve locatie in deze corona tijd. Jammer dat ’s middags de Airborne niet kon draaien i.v.m. te harde wind. Zo op het filmpje te zien, heeft hij de schade ’s avonds aardig ingelopen.
Maxieeeee Ook gister geweest, zonde dat de Airborne dicht was. Wel een toprit gehad in de Toxic, draait zeer goed!
PeterCenturion De kermis in Alkmaar moet vanaf vandaag om 21.00 uur sluiten. De reden: ’s-avonds houd het publiek onvoldoende afstand… https://www.nhnieuws.nl/nieuws/271829/alkmaarse-kermis-s-avonds-vroeger-dicht-vanwege-drukte
PieterRJ PeterCenturion De kermis in Alkmaar moet vanaf vandaag om 21.00 uur sluiten. De reden: ’s-avonds houd het publiek onvoldoende afstand… https://www.nhnieuws.nl/nieuws/271829 Bijzonder want vanmiddag om 15.30 was het vrij druk maar had iedereen genoeg ruimte. Toen ik om 17.45 wegging was het stukken rustiger. En ik denk niey dat de zondsgavond normaal he3l druk zou zijn…
maikel1980 Foto’s van zaterdag 22 Augustus Voor nog meer foto’s https://www.kermisland.com/Reportages-2020/Alkmaar/
PieterRJ Vanmiddag geweest, goed druk en er stond een lange rij om het terrein op te mogen (15 tot 20 minuten wachten). Ik was hier speciaal voor de Airborn ( en oké, ook omfat dit de eerste en denk ook laatste kermis voor mij voor dit seizoen was). Ik was aangenaam in positieve zin verrast door de opstelling. Van mij mag dit zo blijven als ik eerlijk ben. Jammer is dat aan de linkerkant geen echte trekkers stonden waardoor het hier voor mijn gevoel iedereen snel voorbij liep. Over de Airborn: Mooie aankleding, robuuste uitstraling, maar persoonlijk zit ik liever in een Booster Maxx. Te schokkerig over de kop en ik heb het idee dat een Booster ook vele malen sneller is. Andere kant, ik kreeg een zeer lange rit van ruim 20 minuten. ( andere kant stapte uit en nieuwe mensen er in. Toen wij moesten uitstappen stonden geen ‘nieuwe’ mensen te wachten dus moesten we blijven vanwege het contra gewicht. In ieder geval een echte publiekstrekker. Voor mij was de Dance Mix ook nieuw om te zien. Hij oogt wat kaal en lijkt mijn inziens wat op de Experience, maar ik ga er mooi niet in, ik denk dat ik er echt kotsmisselijk in word. Zal deze attractie op een kleinere kermis staan en één van de twee grote attracties zijn, dan trekt hij waarschijnlijk wel wat publiek, maar op een grotere kermis lijkt het wel alsof hij overgeslagen wordt. Bijzonder.
Wim Leuke review Pieter! Ik ben het helemaal eens met je over de AirBorne en deze kermis. Ik vind persoonlijk dat schokken niet fijn, maar als hij eenmaal zijn snelheid heeft, geweldig. Ik vond het leuk je weer eens tegen te komen.
Jonathankermisfan Kermis Alkmaar 2020 Gisteren naar de kermis in Alkmaar geweest. Gistermiddag werd opeens besloten dat de kermis om 21:00 dicht gaat ivm drukte. Lijkt me niet logisch maar goed. Ook in Alkmaar staat er een kermis met een aantal toppers zoals die nieuwe Airborn! Dit is zijn 2e kermis en ik blijf het zeggen wat een machine, wat een top zaak! Ook de Toxic stond er die lekker vol gas gaf. En er stond nog een verassing namelijk de River rafting! Die reist bijna nooit in Nederland, maar nu stond deze leuke attractie in Alkmaar. Ook de dance mix is nieuw voor Alkmaar. Verder stonden er nog meer leuke zaken zoals 1 van de beste Break dancers, power polyp, Spinningcoaster, wip, fun house, spookhuis, autoscooters en een glazen doolhof. Ook de around the world stond er dus je kon ook lekker zweven hoog in de lucht. Er stond een goede kermis met 1 verplichte loop route. Het was redelijk druk maar dat is goed voor de exploitanten!
patrick-kermisfan De kermis van Alkmaar - voorheen altijd het kleine broertje van de Hoornse kermis…. maar sinds het betrekken van de Kanaalkade om een loop-rondje te creëren is de Alkmaarse kermis minstens net zo leuk/ groot, met altijd een goed aanbod. Ook deze “Coronakermis” is erg goed gedaan! Veel vermaal, mooi opgezet. Ik had het grootvermaak wat meer verspreid, nu kom je het allemaal aan het begin van de looproute tegen - maar het aanbod en de opzet vind ik meer geslaagd dan Hoorn. Ik snap dat de aanloop drukker is dan in Hoorn! Is het zo dat de toegang om 21:00 uur dichtgaat of moet iedereen om 21:00 uur van het terrein af zijn?
GhostRiderPeter patrick-kermisfan Toegang gaat om 20:30 dicht en om 21:00 vegen ze het terrein schoon…. Lees: alles dicht en uit, klaar u kunt gaan 😉
Michel77 Ik was er zaterdagavond rond 22 uur en het was idd behoorlijk druk. Werden zelfs extra dranghekken geplaatst bij de Airborne omdat de rij het looppad blokkeerde. De gemeente kan beter handhaven op aantal personen op het terrein, dan eerder dicht te gooien, maar da’s mijn mening. Desalniettemin staat er een geweldige editie met de Airborne als absolute topper
Kevin-KJP Zoals ik eerder al gemeld had, was ik hier afgelopen zaterdag ook een kijkje gaan nemen. Jammer dat de Airborne in de middag dicht was wegens de wind, maar dat mocht de pret niet drukken. Want in Alkmaar staat een goed georganiseerde kermis. Laten we snel naar een selectie van mij gaan, want de gehele reportage kun je vinden op het welbekende adres inmiddels 😉 ENJOY…! Gelieve nog even niet posten, want komt nog meer
Kevin-KJP Deeltje 3, het een-na-laatste deeltje….. Gelieve nog even niet posten, er volgt nog 1 laatste deeltje