Eddy In het Duitse plaatsje Schwerte, vlakbij Unna/Dortmund, is onbekende achtbaan track gespot. Het word gezegd dat dit bij de hal van schausteller Schafer is. De track is mogelijk van een Schwarzkopf Katapult coaster.
Alex Een Katapault inderdaad en het is de ex-Löwenthal Silberpfeil uit Skyline Park, onder Arpagaus rond 2003 heeft deze nog in Zwitserland enkele plaatsen aan gedaan.
Jonathan Oke super cool! En weet iemand hier iets meer over? Is het de bedoeling dat die terug opgebouwd wordt, of zijn daar geen plannen voor?
Micha Jonathan ik denk zomaar dat die info hier wel gestaan had als iemand het wist en mocht vertellen
Eddy Het is op dit moment ook geheel onduidelijk wat er met deze baan gaat gebeuren. Ik kan nergens nieuwe info vinden.
Jonathan PeterCenturion Dat is best interessante informatie! Dat wilt zeggen dat er een beste grote kans is dat ze op zijn minst willen proberen om die terug operationeel te krijgen!
Jonathan Mijn excuses voor de dubbel post, maar er zijn vandaag nieuwe foto’s naar buiten gekomen van de opstelling via themeparkfreaks.eu. Het volledige artikel met meer informatie en foto’s kan je hier terug vinden. Volledig artikel.
Eddy Jonathan Mooi om te zien dat er iets gaat gebeuren met deze oude baan. Hopelijk komt deze terug op de duitse kermissen, want veel andere unieke banen zijn de laatste tijd juist verdwenen.
Alex Een dank voor de foto’s, maar toch de vraag waarom er niet meer achterliggende info is gevraagd? Het copy/paste verhaal en de speculaties zouden zo bevestigd of ontkracht kunnen worden?
Jonathan Alex De exploitant moet nog willen ingaan op vragen… Als zij niet reageren kan je natuurlijk moeilijk onbeantwoorde vragen in een artikel plaatsen 🙂
Tim Deze vond ik zonet op facebook: Hopelijk kunnen ze hier terug iets van maken, en kunnen we deze baan ooit terug op de kermissen bewonderen.
Jonathan Heeft er nog iemand een update rond dit project? Het laatste wat ik er van weet is dat deze baan nog steeds opgebouwd daar staat…
Bart Op Google Streetview is de baan nog (gedemonteerd) te zien op beelden uit 2022 https://www.google.nl/maps/@51.4558218,7.5628879,3a,81.6y,288.68h,89.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-dGqA5uMBDiFwOCfb0RweA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu