MartijnH Ik moest vandaag voor een afspraak in de regio Luik zijn, toen zag ik dat Hasselt ongeveer op de route lag. Dus heel even klein ommetje gemaakt en even een ronde gelopen over Winterland. Ik was er ongeveer uurtje na opening, dus het was nog rustig. Vond ik niet erg, het zal er de komende weken vast drukker zijn aan de looprouteverwijzingen hier en daar te zien. Waar ik van schrok is de prijzen , Reuzenrad 9 euro , bratwurst tussen de 8 en 10 euro en nog enkele foodprijzen die naar mijn mening redelijk hoog lagen. Maarja zo lang de mensen het betalen zal het wel werken. Ook niet handig is om tegen je personeel te schreeuwen als er al bezoekers lopen, dat is buiten werktijd denk ik al niet heel handig in tijden dat het personeel schaars is maar om dat dan ook nog te doen als die potentiële klant voorbij loopt…..
GhostRiderPeter MartijnH Ik was er ongeveer uurtje na opening, dus het was nog rustig. Vond ik niet erg, het zal er de komende weken vast drukker zijn aan de looprouteverwijzingen hier en daar te zien Druk zal het er zeker zijn, met name de weekenden op de vrijdag en zaterdagen, maar evengoed doordeweeks als de studenten Winterland aandoen 😉 De looproute is er altijd al, en wie er meer dan 1 x is geweest kan hem dromen nu op de 17e editie 🙃 MartijnH Waar ik van schrok is de prijzen , Reuzenrad 9 euro , bratwurst tussen de 8 en 10 euro en nog enkele foodprijzen die naar mijn mening redelijk hoog lagen. Maarja zo lang de mensen het betalen zal het wel werken. Zoals @PeterCenturion al aangeeft, winterland is altijd al duur geweest, en blijkbaar overtreffen ze zichzelf nu…😮 MartijnH Ook niet handig is om tegen je personeel te schreeuwen als er al bezoekers lopen, dat is buiten werktijd denk ik al niet heel handig in tijden dat het personeel schaars is maar om dat dan ook nog te doen als die potentiële klant voorbij loopt….. Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks 😉 Het verbaast me echter niet 👎 Bedankt voor je reportage Martijn, zal er uiteraard ook dit jaar een bezoekje aan brengen ✔
Alex MartijnH Waar ik van schrok is de prijzen , Reuzenrad 9 euro , bratwurst tussen de 8 en 10 euro en nog enkele foodprijzen die naar mijn mening redelijk hoog lagen. Maarja zo lang de mensen het betalen zal het wel werken. Ook niet handig is om tegen je personeel te schreeuwen als er al bezoekers lopen, dat is buiten werktijd denk ik al niet heel handig in tijden dat het personeel schaars is maar om dat dan ook nog te doen als die potentiële klant voorbij loopt….. De huur van een rad is blijkbaar ook voor insiders duur. 🤷🏼♂️ Ik ben wel benieuwd wie de schreeuwert was? 🤔 Verder in het algemeen: ook al stap je eventueel nergens in en haal je je versnaperingen elders….. dat gezegd hebbende, een kermis of een kerstevenement bezoek enkel voor foto’s of zelfs dat niet eens meer kost ook een duit. Waar haal je dan nog je plezier uit?
PeterCenturion De laatste keer dat ik op Winterland in Hasselt was, was het ook al zo duur. Het prijsverschil voor een friet was toen al anderhalve euro met de plaatselijke snackbar. Zal nu dus ook wel weer groter zijn geworden…
Alex MartijnH Spullen pakken en vertrekken, of afscheid nemen en een andere zoeken voor je evenement. Of het nu personeel, een attractie of horeca is. PeterCenturion Dat deed ik zo’n 10 jaar geleden ook toen ik daar voor het laatst was, en die snackbar op de hoek was druk en misschien wel betere kwaliteit als. In ieder geval betaalbaarder, en als ik deze prijzen lees hoef ik naar dit evenement niet nog eens te gaan. Het moet wel leuk blijven…. ook al ben je met familie of vrienden. Er zijn evenemten waar het ook onder normale prijzen leuk kan zijn. 😉
Svenjj Volgend weekend naar Hasselt. Voor iedereen die nog gaat, ze hebben in de stad ook het nodige aan kerst amusement toegevoegd. Zo is er bijvoorbeeld de Christmas Alleys. Leuk voor als je er toch bent. Meer info
GhostRiderPeter Alex Waar haal je dan nog je plezier uit? Uit een dagje weg met vrienden/familie 😉 Das de hoofdreden om erop uit te gaan, en als dergelijke prijzen je portemonnee niet passen? Thuis blijven of idd kijken, kijken niks kopen 😁 De sfeer in Hasselt is prima, en ook al zijn de layout en de attracties voorspelbaar, het is een dagje uit waardig. Zeker als je van city shopping houdt zoals @Svenjj al aangeeft, de stad Hasselt induiken is dan een goede aanvulling, let wel ook daar is katjing 😉
MartijnH Alex Ik ben wel benieuwd wie de schreeuwert was? 🤔 Het was in ieder geval een Nederlander die flink te keer ging tegen het personeel in een drankverkoopkraam op het terrein omdat hij iets niet goed had opgeruimd. Ik heb ’s winters ook een aantal mensen die voor mij werken en die doen ook niet alles goed, maar schreeuwen…. dat lost helemaal niks op.
PeterCenturion Als het prijsverschil te hoog wordt, lekt er omzet weg vanaf het terrein naar de omliggende bedrijven. Dat is in Hasselt naar wat ik de laatste paar keren dat ik er was, echt gebeurd. Opvallend was dat de attracties zelf het nog wel redelijk deden, maar dat de consumptiezaken het moeilijk hadden. Als je dan constateert dat er flink wat mensen en families vanaf Winterland naar de overkant liepen om daar de plaatselijke snackbar of één van de plaatselijke horecazaken in te duiken, terwijl het café Winterland naast de schaatsbaan niet echt goed gevuld was, dan weet je genoeg.