En dan de laatste attractie die ik ging bouwen: april 2022. Of inmiddels de een-na-laatste want ik heb vorige week een geheel nieuwe attractie gekocht die ik nog geheel moet bouwen en eerst ga kijken hoe dit moet . Ik lees namelijk eerst de beschrijving tig keer door voordat ik start. In mijn hoofd moet het duidelijk zijn voordat ik begin te bouwen. Scheelt hoop gestress.
Ook nu een geheel nieuwe attractie die niet standaard gekocht kan worden. Op basis van de Octopussy kan je deze ombouwen naar de Maxximum. Een attractie die ik zelf helaas nooit heb gedaan maar een kleinere versie ervan, de Hyper van na ik dacht Vader, wel in 1992 heb mogen doen op de kermis in Venray.
Je hebt nodig: Een Faller doos van de Octopussy en via Schollz de ombouwset naar de Millenium. Oh ja, alles wordt 3D-geprint geleverd in wit, dus ook nu weer een hoop spuitwerk. In gedachte had ik de kleuren al, en deze kwamen totaal niet overeen met de kleuren die Faller leverde.
Dus daarom begin ik waar ik vaak ben met modelbau. In de kliko die uitstekend dienst doet als spuitcabine. De vloer krijgt een zilveren kleur, net zoals de gondels. Zo is het volgens mij in het echt ook zo. En geef toe, die zilveren kleur past veel beter bij deze attractie dan de suikerspinkleuren van de Octopussy

De vloer krijgt een omlijsting van statisch licht (ik heb geen verstand van programmeren zeg maar) langs de rondvloer.

En de kleinste boor die ik had deed wonderen.

De achterwand is ook een geheel andere dan die van de Octopussy en zat bij de ombouwset. Helaas vind ik persoonlijk de kleuren wat vaal, maar naar blijkt hoort dit zo kwam ik achter.

Achterwant voorzien van stellingen en we kunnen verder

Ik had bij Faller nieuwe lichtlijsten besteld die normaal op de Break Dance zitten

Op deze lijsten werden lampen (Krause) en stroboscopen (Faller) geplaatst en deze dan op staanders geplaatst die ik via Faller had besteld. Dit zijn oorspronkelijk de sterren van de Break Dance, het was wat knippen, schuren en spuiten geblazen.

6 maal palen rondom, weer een hoop draadjes in ieder geval.

Break Dance ontmoet Maxximum

En zo komen ze rondom, duidelijk is te zien dat de kleur wat vaal is, maar zoals ik al zei, dat schijnt zo te horen. Heb er mailcontact over gehad met Schollz. Nu moet ik bij hen zeggen dat al hun decoratie wat vaal/bleek oogt. Maar dat is een mening.

En na de palen….

Volgen de hekjes….

En is het grondwerk af en kunnen we over naar het bewegende gedeelte.

De gondels van de Octopussy worden eerst gespoten, van stickers voorzien en tevens voorzien van de ophanging voor aan de armen later.

Tevens de beveiligingsarmen er op

En één gondel ziet er dan zo uit.

Na de gondels de armen. Deze besloot ik rood/gelig te maken, ik wilde er vuur in laten terugkomen maar dit lukte niet helemaal, het verloop van kleur met de spuitbussen is gelukkig wel gelukt.

De armen plaats je eerst in de onderste ring

En hierna begin je met de mechanica. Je gebruikt het zelfde draai en hef systeem als de octopussy dus dat scheelt.

Oh ja, er mocht weer wat gespoten worden, dit keer de ton in het midden, eerst zilver…

… en later ook geel en rood. Het wordt steeds duidelijker allemaal

En dan het echte gepriegel met de hef.

Deze brak bij mij dus moest ik eerst een nieuwe bestellen via Faller zodat ik 3 weken niet verder kon. Het klopt dat het scheef staat voordat er vragen komen…

De armen moesten zelf bevestigd worden aan de middenton wat kan draaien

En daarna de gondels er in hangen, dit gebeurt heel strak zodat er voor één gondel geen ruimte was, dit heb ik later opgelost maar dit kostte een weekje waardoor hij tijdelijk één gondel minder had.

En dan begint het grote testen…
En na het testen gaat de bedieningsruimte in elkaar worden gezet

Welke ook verlichting krijgt

Kassa er bij

En dan kijken waar alles moet komen te staan

En toen was in mei 2022 dit de eindstand van hoe alles stond…

En hierna werd het stil, zoals ik zei, ik kon er niet bij en vond het wel goed. Ik ging ook lekker van de zomer genieten en veel fietsen. Tevens ging mijn conditie opeens achteruit en was lekker luieren eigenlijk veel fijner dan iets doen. Normaal fietste ik in de zomer stukken van 150 kilometer met 30 km per uur gemiddeld maar nu was na 10 kilometer op de fiets met 20 kilometer per uur de pijp al leeg. Na het werk wist ik niet hoe snel ik onderuit moest gaan hangen en niets moest doen. Pas in November kwam er iets van conditie terug en vanaf februari ging het gelukkig weer helemaal goed. Alleen nu moest ik ruimte maken om bij de kasten te komen….