Hallo iedereen!
Vanaf vandaag ga ik het op een andere manier doen.
Ik kreeg namelijk te horen dat niet iedereen een volledig tripreport wist te waarderen. Echter heb ik ook vernomen dat sommigen het wel waarderen, dus dacht ik; Waarom niet allebei.
Dus vanaf nu typ ik de tekst: “Samenvatting onderaan” bij elk bericht. Dit betekent dat ik dus begin met een uitgebreid tripreport, omdat ik het leuk vind om te typen, en omdat sommigen het wel waarderen. En dan onderaan de tekst komt dan een samenvatting voor mensen die geen zin hebben de hele tekst te lezen.
En dan op deze manier is iedereen blij.
Dus bij deze:
Samenvatting onderaan de tekst!
Volledig verslag:
Ik heb een tijdje stil gezeten omdat ik wat andere verplichtingen had, en ik had met de warmte eigenlijk geen zin om alles te uploaden, deze tekst te typen, en vervolgens alles op de goede plek te plaatsen.
Maar vandaag dacht ik, het wordt toch eens tijd om mijn escapades in Hoorn en Zwolle online te zetten.
We beginnen dus vandaag met de kermis die inmiddels is afgelopen; Hoorn.
Dit lijkt me een leuk toetje voor iedereen die nog even na wil genieten.
We schrijven Zondag 9 Augustus 2020.
Na een familiebarbeque in het midden van het land dacht ik; Ik ben nu dichter bij Hoorn als dat ik vanaf huis zou vertrekken, dus de keuze was snel gemaakt om naar Hoorn te gaan.
Een korte busrit en een iets langere treinrit later kwam ik dan aan op station Hoorn.
Het was echter warm en mijn drinken was op, dus hup, eerst even naar de appie om wat drinken te halen. Daarna ben ik verkeerd gelopen naar de kermis, want ik had veel beter de spoorbrug weer over kunnen gaan. Maar ik besloot om tot de spoorwegovergang te lopen en vanaf daar te proberen de ingang van de kermis te vinden.
Maar goed, eenmaal aangekomen kon ik zonder problemen het terrein op, en kon de pret beginnen.
Als eerste kwam je terrecht in een straat met spel/eet vermaak, met daartussen een babysport.
Daarna kon je naar rechts en weer naar links om nog een straat met spel/eetvermaak tegen te komen, maar je kon ook naar rechts en iets verder weer naar links. Hier stond de fire department van Ordelman.
Ik kwam er later pas achter dat dit dus de vader betreft van Albert en Willy, want ik dacht eerst dat het hier ging om Albert of Willy zelf 🙂
Naast de fire department stond nog een grote loterij kraam met weer iets verder een theekopjesattractie.
Nog weer iets verder stond de race-o-rama die ook in Tilburg stond. Lijkt me (vooral voor de jongere bezoekers) echt een leuke attractie om te doen.
Dan lopen we naar rechts en vinden we een buggybaan met daarnaast de schitterende haunted castle van Lutjens. In mijn ogen samen met de Thriller van Lemmerman (die ik al een tijdje niet heb gezien) het mooiste spookhuis van Nederland.
Daarna loop ik iets verder door, recht tegen de Around the world aan nadat ik nog aan de linkerkant een draaimolen ben gepasseerd.
Naast de around the world stond de kleine spinning coaster van Buwalda. Heb al een tijdje niet meer de XXL variant gezien, en ben benieuwd of die uberhaubt nog ergens opgebouwd gaat worden.
En dan, attentie attentie! Want tegenover de spinning coaster stond namelijk de power polyp.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat mijn mening hierover bekend is, maar ik besloot weer eens een ritje te maken, en ik werd echt niet teleur gesteld. Edwin maakte er een heerlijke show van, en de ritten waren sneller als dat ze er van een afstand uit zagen. Ik denk dat dit vooral ligt aan de snelheid waarop de kruizen draaien.
De rit was niet te vergelijken met de turbo polyp, of de gemiddelde polyp in Duitsland, maar toch moet ik eerlijk toegeven dat mijn mening over de power polyp onder Vader echt is bijgesteld naar het positieve toe!
Dan schuin tegenover de power polyp, en haaks op de spinning coaster stond de toxic van Moonen, voor mijn gevoel een beetje weggedrukt.
Heb hier even staan kijken, maar wellicht ook mede omdat er niet heel veel mensen in stapten, werd er ook niet echt heel veel show gemaakt. Weet niet waar het aan ligt, want het is en blijft natuurlijk een top zaak!
Tegenover de toxic stond nog de kinder achtbaan, ook van Buwalda.
Dan daar weer tegenover bevond zich de topper van de kermis, en nederlands nieuwste nieuwigheid, de Airborne van Ordelman. Deze was best populair, maar heb hem over geslagen mede vanwege de rit prijs (€7) en ook aangezien mijn maag niet zo van extreme attracties houd.
Echter zit ik te denken om de volgende keer wel in te stappen, want het blijkt dat deze booster niet zo snel gaat als de anderen, en dat het heen en weer schommelen van de gondels nadat je over de kop bent geweest, wel mee valt. Wellicht dus de ideale booster voor mij. En ik vind de infinity van Hoefnagels ook te gek, dus tja, wellicht zijn de xxl varianten van kermis attracties (booster, inversion, schommel) wel meer voor mij en mijn maag geschikt.
Dus later als ik wel een keer ben ingestapt meer hier over.
Ik ben trouwens bijna de breakdance van Zuidema vergeten welke dan tegenover de Airborne en naast de kinder achtbaan stond.
En hier kan ik kort over zijn.. Altijd goede ritten bij Zuidema, en bijna altijd een leuke show 🙂
Daarna is het weer tijd om langzaam richting de uitgang te gaan en de rest van de kermis te bekijken. En daar passeren we als eerste de viva las vegas, nederlands nieuwste spiegeldoolhof, en ietsje verderop de beach party wip.
Nog weer iets verder kom je langs trampolines en de jumbo molen sluit de kermis af.
Wat betreft het vinden van de uitgang was het iets lastiger, want ik dacht dat je er gewoon bij de ingang weer uit kon. Maar je moest achter de jumbo molen er weer uit. Was eventjes onduidelijk maar goed, hier in Hoorn stond echt een goede kermis. Helemaal in deze tijden is het goed geregeld, de route is goed en duidelijk aangegeven, en al met al is deze kermis op deze manier zeker weer voor herhaling vatbaar!
Nu snel een week vooruit spoelen en aanbelanden in Zwolle. Maar dat is voor een volgend report. En oh ja, nu ook de eerste beknopte samenvatting van wat hier boven staat:
Samenvatting/kortere tekst:
Zondag 9 juli nog even in Hoorn geweest. Mede vanwege de Airborne. Deze echter niet gedaan, maar wellicht volgende keer wel. Verder stond de toxic van Moonen wat weg gedrukt en had deze toen ik er was niet echt veel te doen.
Even apart wil ik de power polyp benoemen, want ik ben maar weer eens ingestapt en werd totaal niet teleur gesteld! Echt een goede rit gaf Edwin weg!
Verder stond er nog het op 1 na mooiste spookhuis van Nederland, de Haunted castle van Lutjens, en de breakdance, around te world, spinning coaster, fire department, viva las vegas, beach party, jumbo en een kinderachtbaan de kermis af sloten.
Al met al stond er een erg goede kermis, vooral in deze tijd, en op deze manier vind ik het zeker voor herhaling vatbaar.
Nu snel door een weekje later, naar Zwolle! Tot dan!
47 foto’s: